Beslutsångest

Jag sitter här och funderar på vilket bredband jag ska teckna. Jag ska bo i en lägenhet där det finns tillgång till fiber.

De tre hastigheterna som finns är:
 

·     0,20-0,25 Mbit/s                   175:-

·     8-10 Mbit/s                            275:-


·     50/8 - 100/ 10 Mbit/s          320:-


Frågan är mellan de två sista. Är det värt att ha 100? Kommer jag verkligen använda det? Troligen inte. Men sen är det inte så stor prisskillnad mellan de två. Man får mycket för en liten summa men många småsummor blir dyra!

Sen kanske man kan få en bra deal från Telia, det vet man inte! Fast troligen inte om jag ringer för när jag ringde om priserna var han inte intresserad för 5 öre att få mig som kund! Usch på dig stockholmaren!! Det tråkiga var ju även att jag fick ringa för att veta priserna, de fanns inte med på deras hemsida utan de hänvisade en till deras telefonnummer. Men priserna på adls-tekniken fanns såklart. Då tycker jag verkligen att man ska sälja det på telefonen och värva nya kunder. Det verkar i vilket fall som det var det de planerade när man får ringa om priser osv.

Hoppas ni förstår mina invecklade meningar!




malin♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback