TJUGO HELA ÅR

Hajjemen gott folk, nu har jag existerat i tjugo år. Åldersnoja kan man tydligen få vid denna ålder också. Hoppas fan det är normalt. Känner att jag inte borde ha det fast jag ändå har det. Jag känner mig mer pressad att lista ut vad jag vill bli, slå mig ner med en man och fundera på familjelivet!? Iförsig är tjugo inte så mycket om man jämför hur länge man kan leva. Fast nu på senare tid har man fått lära sig att inte ta något för givet. Sandra lust och hoppa fallskärm denna sommaren? Vi ska inte längre utomlands och då har man pengar att lägga på det. Nej nu får jag sluta fundera och leva livet. Ju senare man kommer på vad man vill bli desto mindre tid har man på sig att tröttna på det yrket! Det är dock värre med familjelivet då man kan missa sina barnbarn osv. växa upp om man blir russin för fort, dvs. om man blir för gammal. Mitt mål i livet är ändå 25 år, då är jag nog så redo som jag någonsin kommer att bli för att skaffa barn. Det är inte säkert att man har någon där vid sin sida och mina syskon tycker att det är alldeles för gammalt. Om de fick bestämma, likså min mormor skulle jag föda om en månad! Äh på den fronten känner jag ingen panik, ännu. Jag lever bra själv i mitt egna hem och jag funderar på om jag någonsin kommer att kunna bo med någon, eller vad säger du Britta? Säger då iförsig bara .. det blir fanemig ALDRIG som man har tänkt sig.


FJÄRDE HELT UNDERBARA DECEMBER

Jag vaknade hyffsat tidigt och låg kvar ett bra tag kvar i sängen då mina ögon värkte av sömnbehov. Britta hade redan skuttat iväg till frissan och köpt med sig lite godsaker. Vi började göra iordning den underbara frukosten för att upptäcka att jag inte ägde någon osthyvel, pinsamt. Jag har inte ägt någon ost eller ätit ost under de två månaderna jag har bott här. Som tur var Sandra på väg till mig och vi fick tag i henne precis innan hon lämnade hemmet. Hon fick med sig en osthyvel så vi kunde få god gräddost på mackan.

 





När vi hade ätit och tjötat klart drog vi fram till stan för att inhandla lite på systemet m.m. Möte lille Tommy på stan också, honom har jag inte träffat på år och dar känns det som. Hittade mig ett linne på Gina som jag även fick rabatt på eftersom det enbart fanns ett kvar, lycka. Var meningen att Sandra och jag skulle äta på Lai Thai men det blev inte så p.g.a. att vi inte var hungriga och klockan hade börjat ticka iväg. Väl hemma igen fixade jag det sista och började sminka mig. Sarah och Robin kom en timma innan alla andra. Sofia och Basse var de första och sen rullade det bara in folk. TACK SÅ JÄTTEMYCKET FÖR ALLA FINA PRESENTER. Jag hade jätteroligt och festen slutade inte förän klockan 04:00, ungefär.









Tjugo dagar kvar..


malin♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback