Tappat läsare

Var inte meningen att vara SÅHÄR dålig på att uppdatera. När jag jobbar försvinner jag från internet men jag glömmer inte att dokumentera i huvudet... nästan i vilket fall.

Fredagen den trettonde november.

Jag skulle kunna slå vad om att jag vakna sent som stryk och gjorde ypperst lite innan jag åkte för att hämta Britta vid Statoil. Efter det lagade vi Tacosoppa samtidigt som Sara kom. Vi tjötade och hade trevligt. Vi drog en timme senare till Johannes där det var full rulle. Jag stannade inte så länge då jag skulle upp och jobba halv åtta på lördags morgonen. Britta kom runt halv ett på natten och sov hos mig som planerat.













Lördagen den fjortonde november.

Vaknade ganska pigg och cyklade iväg till jobbet. Jobbade mina timmar och lite mer. Så går det när man är seg på sina nya arbetsuppgifter. Det värsta med allt var att jag hade världens huvud-, nack- och ryggvärk. Ingen tablett mot smärtan hade jag inte heller. Jag såg t.o.m. suddigt på eftermiddagen. Den smärtan var så jävla plågsam. När jag kom hem efter jobbet läste jag Brittas lapp på mitt kylskåp och började leta. Jag hade fått tretton överraskningar (åtta likadana). Mycket roligt. Gjorde tyvärr inte så mycket mer då jag var as trött.  GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN JOHANNES!!!














Söndagen den femtonde november.

Vaknade med samma värk i hela ryggen, nacken och huvudet. Denna dagen tog jag mig en voltaren T. Vilket mildrade det hela men smärtan var ändå kvar. Jag råkade nysa och då exploderade huvudet? Jag funderar på om jag hade migrän men när jag har haft det innan har jag inte haft ont i nacken eller ryggen samt att jag har spytt. Yr och illamående har jag i för sig varit det också nu men jag tror illamåendet inte bara berodde på yrsel utan även berodde på att smärtan var så plågsam. Fan kunde inte ens böja ryggen eller vrida nacken. Dagen startade inte så bra, fyra stycken personer ringde och sjukanmälde sig på morgonen. Det är ganska många och det var mycket viktigt att få in folk så fort som möjligt. Raster och sånt blev förskjutit men det hela slutade bra i vilket fall. När jag kom hem hade jag inget annat val än att börja tvätta. Tack att ingen hade snott min nyckel för då hade jag fått krupp! Mer orkade jag inte göra den dagen kan jag säga.





Måndagen den sextonde november.

Vaknade med samma värk i dag igen. Började funderar på om det har något med min nya säng?! Jag tycker den är alldeles för mjuk men men.. Jag började denna dagen en timme tidigare, halv sju. Cyklade till jobbet i spöregn. Var varken torr eller lycklig när jag var framme. Jobbade mina timmar och lite mer som vanligt. Denna dagen var jag hemma tidigare än de andra som tur var. När jag kom hem satte jag på musik på datorn och la mig för att vila en stund på sängen. Jo men tjena, jag stensomnade och vaknade inte förän klockan tio på kvällen. Hoppade in i duschen, borstade tänderna och la mig igen. Man kan säga att jag var trött denna dagen. Jag är ingen morgon människa.




Tisdagen den sjuttonde november.

Vaknade hyffsat pigg, trodde jag skulle vara piggare men kroppen var fortfarande trött. När jag kom utanför porten spöregnade och jag vägrade cykla i spöregn denna dagen med så jag gick och hämtade min bil som står hos pappa. Jag blev lite tidigt fast gjorde inte mig något då jag satt kvar i bilen och halvsov innan Quyen kom. Jobbade mina timmar och lite till med min ömma rygg, nacke och huvud. Åkte hem till pappa för att umgås lite med familjen. Ringde Johan och bad honom möta upp mig i lägenheten för att hämta mina grejer. Kunde tyvärr inte hämta allt då allt i källaren inte var sorterat men har ÄNTLIGEN sagt hej då till lägenheten och allt som har med den att göra. Kom hem för att slänga in allt i lägenheten. Så nu ser den ännu värre ut!! Jag kommer aldrig att få den bra, jävla skit. Gjorde inte allt för mö mer den dagen. Somnade tyvärr ganska sent.




Onsdagen den artonde november.

Vaknade trött och ville verkligen inte gå upp. Som tur var det sista dagen jag jobbade innan min långledighet. Jobbade mina timmar och när jag skulle göra det sista brakar helvetet loss (nästan i vilket fall) på jobbet. Quyen och jag jobbade över 1½ timme innan det funkade någorlunda. När vi väl var klara klockan sex gick vi till mötet som varade till halv åtta. När jag kom hem fick jag total fnatt, antligen var jag så mycket upp i varv. Jag storstädade mitt badrum. Skrubbade och skurade med rengöringsmedel och klorin, så nu har inte några bakterier överlevt. Stinker klorin gör det också men hellre det än skit? Eller vad säger man. Jag ställde senare mig senare i duschen och varvade ner. Lagade mig lite korvstroganoff med matvete för att lägga mig för att börja glo på filmen Adventureland. Somnade hyffsat sent.




Torsdagen den nittonde november.

GRATTIS ROBIN OCH WALLGREN PÅ 19- respektive 20- ÅRSDAGEN! Vaknade vid elva och låg kvar i sängen för att dega lite. Klockan tolv sprang jag ner till tvättstugan för att hämta min nyckel. Mellan varven slängde jag ner lite kartonger till källaren. Lite mindre skit här uppe. Det jag ska göra såfort jag har skrivit klart detta inlägget ska jag lägga in den rena tvätten, diska och plocka i ordning. Om jag hinner vilket jag hoppas på innan klockan blir för sent är att dammsuga och tvätta golven. Senare på kvällen ska jag ta det lugnt, njuta av min ledighet och titta på en massa filmer hela natten!


IMORGON BÄR DET AV TILL JÖNKÖPING!!!

malin♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback