Händelserik dag!

Jag vaknade strax innan tolv och kom på att jag hade tvättid. Tog på mig mjukisbyxor och en tröja över t-shirten och sprang ner för att hämta nyckeln. Idag skulle fan ingen sno min tid!! När jag väl går upp igen står min "vaktmästare" och moppar trappuppgången. Bra pinsamt då jag inte ens har borstat håret eller något! Han fråga hur det var och hur det kändes i lägenheten osv. Var nog inte direkt så super trevlig då jag skämdes ihjäl och bara ville gå in i min lägenheten. Fixade med tvätt och gjorde mig sedan klar. Hade fika dejt med Johanna och Sandra klockan två. Var egentligen planerat att jag skulle städa men Johanna och jag brukar alltid förstöra våra planer om städa och tvätta bilen! Vi gick till Henrys och åt. Jag fick min goda smörgås i ett annat bröd och Johannas och Sandras ost&skink toast var slut så de fick testa champinjoner&vitlök toast. De lät inte så lyckliga när de åt. Vi avslutade med en fika såklart!



Efter mat&fika gick vi en liten sväng på stan. Sandra gick till sin mormor för att vara där innan hon skulle klippa sig. Johanna och jag fick åka hem till mig då jag skulle vara ute ur tvättstugan klockan fyra. Såfort jag hade slängt upp all tvätt stack vi till Elgiganten och det. Vi besökte även Hjertbergs, Em möbler och OnOff. Jag har nog bestämt mig för en 46" tv. Har varit stora diskutioner om vilken storlek jag ska ha på tvn, antingen 40", 42" eller 46". Jag är lite ljud och bild galen, ni ska bara se min dataskärm. Lite pinsamt stor men jag älskar den!!! Vi var även på McDonald's och käka lite. Jag var krånglig och tog en Cheeseburgare med fullkornsbröd och utan gurka!



kvällen kom Sarah och Robin på besök. De lämnade av lite grejer och hämtade en av mina två micro'sar. Från började hade jag ingen och det hela slutade med att jag hade två stycken, inom två dagar. Första dagen kom mamma med en och dagen efter kom pappa med en. Det är i sådana tillfällen man önskar att ens föräldrar pratade med varandra. Precis när Sarah & Robin åkte hem kom pappa med en 120 säng och en kontorstol. Han och jag skulle byta för han var i behov av en mindre. Så nu Sandra har jag din favvo-stol här! Måste verkligen städa och slänga ner den gamla sängramen i källaren men jag hamnade här istället. Jag ska nog diska innan jag går och lägger mig. Jag ska hämta upp Johanna och Sara imorgon strax innan halv tio på morgonen, vi ska till Skövde och shoppa lite. Lönen kommer nu inatt och imorgon ska vi festa. Dock måste jag snåla då jag ska till Ullared på tisdag och då vill man ha mö pengar att spendera!! Blir nog en hel del julklapps handel skulle jag kunna tänka mig. Farsdag och mammas födelsedag är i november också. Usch vad pengarna rullar iväg. Just det jag imorgon får jag nog min nya soffa!!!!!



SHOPPA, STÄDA, GÖRA MIG IORDNING... jag hinner nog allt, vadå tidsoptimist *-)



malin♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback