Långledig

Äntligen är man ledig plus lite friskare. Dagen började med att jag vaknade efter cirka 15 timmar sömn och kände mig mycket piggare! Näsan och så är fortfarande tät men kroppen mår mycket bättre, nergosad i sängen och sömn gör allt. I vilket fall, jag hade fått ett sms av Basse han ville ta fikan vid halv ett. Jag sa att jag precis hade vaknat och skulle höra av mig när jag var klar. Precis innan jag hoppade in i duschen fick jag ett sms av Johanna. Det hela slutade med att Basse, Johanna, Sandra och jag tog en fika/lunch på Henrys. Smaskigt förutom dammsugaren! Kommer aldrig köpa en dammsugare på Henrys igen. Efter fikat/lunchen drog vi en runda på stan och framnäsköpcentrum (som det heter). Basse gick tillbaka till skolan och vi tjejer åkte till det nyöppnade Netto i stan. Jag köpte mig enbart godis och en coca-cola, YEY vad nyttigt. Det var mycket folk och då blir inte jag så sugen på att gå runt och knö för att kolla på små grejer. Vi drog såklart en sväng på elgiganten och hemkompaniet också. Johanna köpte en as snygg lykta. Sandra fick sedan skjuts hem för hon skulle ha främmat och jag drog hem en snabb sväng till min pappa och Annelie. För att sedan dra hem till Johanna för att glo lite på tv med henne. Vid sju åkte vi och hämtade pappas dammsugare så jag kunde dammsuga min sågspåniga lägenhet. Innan vi drog till lägenheten satte vi oss på sibylla och käka.

Nu är allting på g i lägenheten och i helgen ska jag flytta varesig tapeterna sitter uppe eller inte. Nu har jag ju även dammsugit lite men kunde inte dammsuga i storarummet. Johanna och jag studerade lite och diskuterade hur jag kunde ha mina möbler och så. Blir nog lite lättare senare när möblerna väl är där. Vid nio på kvällen eller något tog vi oss en glass på McDonald's. Tror jag även glömde en tia på disken där, aja. Resten av kvällen/ halva natten låg vi i Johannas soffa, dega och tittade på tv, tjöta en hel del gjorde vi också :) Mycket trevlig dag!! Det enda tråkiga var att Britta sms:a och sa att hon inte kunde/ skulle komma hit över helgen.


PÖSS HEJ !


malin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback