Tapeter

Idag vaknade jag klockan tolv ungefär. Låg kvar ganska länge i sängen innan jag klev ur den varma atmosfären. Vid en klockan tre på efter middagen åkte jag in till stan. Jag hämtade min post och kolla läget i lägenheten. Ser ut som jag kommer att slå en pling imorgon med till besiktningskillen. Det stod tre sopsäckar med skit, fönstrena var sketna och fläkten över spisen var klibbig. Whoppie, ne men jag tycker om en städningsfirma har varit där och städat så ska det fan vara städat ordentligt. Jag blev ju även lovad om att saker och ting skulle bli kastade. Jag rev av en liten bit tapet i sovalkoven så jag skulle veta vad som matchade till. Jag ska få tapetsera om sovalkoven. Jag kommer dit till deras kontor och får sitta och titta i de dära pärmarna och det hela sluta med att jag var så velig att jag får nu tapetsera om hela storarummet. Hahah, de kallar nog mig tjötkärring och gnällkärring nu. Skulle inte kunna tänka mig att jag är så omtyckt i vilket fall. Fast det fanns verkligen inget som passade till de tapeterna och de tyckte lite synd om mig att jag inte kunde flytta in direkt osv. Eftersom de stängde för dagen fick jag ta med min pärmarna hem för att bestämma mig. Jag har verkligen beslutsångest.

Mötte upp Johanna senare på kvällen vid lägenheten, vi luskade ut vem som hade bott där (snarare Johanna luskade ut vem det var).* Kollade runt lite och diskuterade. Trevligt att träffa henne lite, då jag inte kunnat göra det när jag jobbat kväll.


Imorgon blir det fika med Sara och Sofia!


malin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback