Mycket snack och lite verkstad

Skrivit nu att jag ska uppdatera. Själva grejen var att jag hade planerat mycket att göra idag men har inte riktigt orkat. Mår inte så as kalas nu. Jag har jätteont i halsen och hostar slem som aldrig förr. Det är redan första Augusti också, skit vad tiden går fort.


Fjortonde juli, jag ställde klockan på cirka halv tolv. Jag gick upp och plockade lite i hemmet. Jag gjorde mig klar och strax efter ett kom Basse hem till mig. Vi lagade potatis, bacon och löksås. Löksåsen blev lite misslyckad men den gick att äta i alla fall. Vi segade och tjötade innan klockan blev fyra då vi åkte och hämta Sandra utanför sitt jobb. Vi hämtade även upp Sara och sen lämnade vi av Sandra och Basses cyklar på vägen till Läckö. Vi hoppade även in i på Hjertbergs och missade där med att få möjligheten att gå in och titta inuti Läcköslott. Vi blev så sena att det stängde och vi fick nöja oss med trädgården. Får åka dit en ledig dag och glo lite. Efter Läckö fikade vi på Spiken och satt där ett tag och tjöta. Spelade lite minigolf på Spinkens banor. Jag fick mig en udda kommentar när jag skrek för hårt om ett skott jag gjorde. Gubben som var raggare sa, aldrig hört ett fruntimmer som har sagt att det är för hårt. Vi gick i väg och köpte mig och Sandra en rökt sik som blev kvällsmaten. Jag körde hem alla och var väl hemma en halvtimme innan Quyen kom och gjorde mig sällskap. Han och jag åt siken med potatissallad. Han skulle jobba dagen efter så han stannde inte så länge. Vi hann i allafall ta igen lite tjöt. Jag drog vidare till pappa då jag fortfarande hade semester. Väl där satt jag och tjöta lite med Sandra, hennes kompisar och Annelie. Annelie och jag bestämde oss för att ta med Isa på kvällsdopp. Vi åkte till Båtgården och jisses vad gött i vattnet det var. Vi tog oss tre dopp innan vi åkte hem. Det var inte förän det sista doppet Annelie doppade sig helt, för första gången detta året. Vi åkte hem till pappsen igen. Jag stannade en lite stund till innan jag gick hem igen för sängen.




























Härlig med utflykter!



malin♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback