Ojdå!

Haha tog mig inte alls länge för att halka efter. Det har varit så att jag har varit ledig och då blir det att man hittar på annat än att sitta vid datorn. Men nu tänkte jag uppdatera lite av det som har hänt.

I måndags var jag ledig så Gustav, Sara och jag åkte pulka. Eftersom jag är så seg av mig kom vi iväg klockan sex på kvällen. Backen i Råda var kolsvart men vi hade skoj ändå. Man har verkligen inte samma kondis som man hade när man var liten. Nerför går jättebra men uppför tar dö på en. Jag måste verkligen ta tag i mitt tränade. Jag kommer snart se ut som en sumobrottare, illa. Tillbaka till pulka-prat. Jag åkte för det mesta tefat eftersom det är roligast. Sara var den som hade bästa glidet i backen, jag var som tur inte sämst. Efter pulka åkandet köpte vi oss lite gott på Hjertbergs och köpte oss sedan en pizza på Roma. Vi käkade, spelade spel och satte på två filmer. När vi skulle sätta på den sista filmen kom Quyen förbi och gjorde oss sällskap. Det blev en sen kväll.







I tisdags var jag på stan med Johanna en sväng och vi fikade såklart på Henrys. Det blev en kycklingtoast för min del och en ost och skinka för Johanna. Det roliga var att hon satt och sa precis innan vi fick maten att hon förra gången fick fel toast, tror du inte hon fick fel denna gången med. Tycker de borde ha lite bättre koll, tänk om Johanna hade tuggat i den och varit allergisk mot något i den toasten, ILLA! Underbart att få prata med Johanna utanför jobbet.

Inget foto här inte, tyvärr.

Onsdagen bestod av arbete och jag har faktist inget minne av vad jag sysslade med. DET VAR TUSSENS 21-ÅRSDAG! Torsdagen såg nästan likadan ut, var meningen att jag skulle städa men jag stensomna i soffan efter jobbet. Besiktade även bilen på morgonen, blankt papper! Lita alltid på volvo. Mormors födelsedag!

Fredagen började med att jag åkte till jobbet och jobbade mina härliga nio timmar. Hämtade upp Sandra, Basse och Sara på tågstationen. Vi åkte till systemet och handlade inför kvällen. Åkte till McDonald's för att äta lite mat. Skjutsade hem alla och åkte till pappa för att snylta lite skjuts samt hämta upp min färg. Har fått oljefärg till mitt skåp under vasken, återkommer med detta. Gick hem och gjorde mig klar, blev upplockad av pappsen och hämtade Sara. Vi åkte till Sandra och där drack vi som aldrig förr, i vilket fall jag. Ett under att jag inte stendäcka må jag säga. Var meningen att vi skulle ut men det blev aldrig så... Tack för en underbar kväll!! Tommys födeselsedag idag så, grattis!!










Lördagen trodde jag skulle bestå av ren bakfylla men så var det inte, ren tur! Klockan fyra var det kalas hos mormor som hade fyllt år i torsdags. Var hemma halv sju och fick verkligen panik städa lite. Alla skulle komma klockan sju. När klockan var halv åtta gick vi till Maggan och köpte oss lite gott inför melodifestivalen. Efter skiten spelade vi en massa spel och hade jättetrevligt. Det blev mycket sent och Majzzen somnade t.o.m. på soffan och sov över här.



Vaknade denna härliga alla stjärnans dag klockan tio. Ett år sedan Britta, Sandra och jag skaffade våra ringar. Jag har även varit singel i ett helt år nu. Lite tråkigt är det att inte ha någon att fira denna dagen med men jag överlever. Man vet aldrig när kärleken slår till. Jag har ätit god mat hos min pappa idag, både middag och kvällsmat. Kvällsmaten hade Bella och Sandra lagat, potatisgratäng och fläskfilé. Det var undebart gott. Fick med mig några filmer som jag har blegat på. Jag har tvättat lite idag och snart ska jag nog ta tag i disken men först ska jag se ett avsnitt av Greek.


Phoenix - 1901



malin♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback