DOPPAREDAGEN

Inte för att vi har "dopp i grytan" i min familj så heter det ändå dopparedagen!


Tjugofjärde "julafton" december

Jag vaknade som ett vrak då jag sovit dåligt. Mamma ringer i panik och säger att jag ska plocka upp mormor kvart i. Jag gör mig klar på ett stört och gör inte ens iordning håret. Kör som en galning och upptäcker att jag är en kvart sen och jag undrar vart mormor är, hon är alltid snabb ut och står på parkeringen i god tid. Ringer upp mamma då jag inte får tag i mormor. Då säger hon att hon ringer mormor för att be henne komma ut. När jag ser mormor fem minuter senare kollar jag på klockan och upptäcker att jag är en timme för tidigt. Jag kom officiellt förtidigt till en familjeevent! Det händer fanemig aldrig. Go Malin. Min mamma förstod hela situationen och sa inget då hon tyckte att jag kunde komma i tid för en gångsskull. Väl hemma hos mamma käkade vi oss gôr mätta och väntade på Kalle Ankas jul. Förlåt mig men detta årets "Arne Weise" sög brutalt. Hon var gôr stel och tråkig. Väl under Kalle Anka åt jag en förbannat mycket julgodis, alltid lika smaskigt och ger många hål i tänderna. Fast innan Kalle öppnade vi julklapparna då Sarah sitter och tjötar i soffan som en fyra åring som ska få en ny barbie i julklapp. Aja innan vi drog till pappa på kvällen åt vi ris a la malta.








Väl hos pappa blev det julklappsöppning på direkten. De var mer otåliga än Sarah, helt otroligt! Efter det blev det mer mat om man ville ha. Jag tackade då ömsesidigt nej då jag var sketa mätt. Efterrätten kunde jag däremot trycka ner. Ostkaka med sylt går alltid att trycka ner varesig man vill eller inte! Jag blev inte så långvarig då jag var super mega trött. Inget bättre än att sitta en stund framför en bra film hemma själv för att pusta ut efter denna super sociala dagen.











Då var väntan över!



malin♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback