Klippning och julklappslek

Knappar som bara den här nu. Borde egentligen städa och tvätta men vad är roligast?!


Sextonde december

Fick ställa klockan och gå upp tidigt. Hade fått klipptid klockan tio på morgonen. Kom dit och sa att jag var trött på mitt långa slitna hår. Det tog kanske nästan en timme. Jag blev helt klart nöjd. Det är så gött att vara nyklippt men det är även svinläskigt att dra i håret och det bara helt plötsligt tar slut. Man brukar borsta i luften där de gamla topparna brukade vara i ca två dagar innan man inser att det är inte så långt längre.







När jag kom hem såg jag att mitt hem såg ut som ett bombnedslag men jag hade ingen ork utan la mig och sov en liten stund och degade sönder hela eftermiddagen. Klockan sex vad jag hemma hos Cilla, en arbetskamrat. Vi skulle ha pepparkaksbak och julklappslek med de som ville och kunde från jobbet. Det kom nog ca sexton stycken. Vi började med att baka pepparkakor och dricka glögg. Efter de körde vi julklappsleken med tärning. Jätteroligt och jag vann en julklapp. En "skål" som ser ut som en stor "biopopcornlåda". Jag åkte hem ganska tidigt.









Åtta dagar kvar..



malin♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback