NYÅR

Snart snart...


Trettioförste "nyårsafton" december

Vaknade ganska tidigt för att sätta mig vid datorn. Försökte få tag i någon som kunde gå på stan med mig. Hade ju inget nytt och roligt att ta på mig inför det nya året. Hade även några ärende att springa på stan. Sandra var min trogne vän och hängde med mig. Vi hade kul och sprang in på Gina två gånger. Jag hittade mig en klänning i vilket fall och kunde pusta ut. Hem igen för att slå in min brors present för att sedan åka till honom för att lämna den. Tanken var den att vi skulle fira honom men han hade tydligen spytt under natten och mamma fick inte tag i honom. Så jag tänkte bara slänga av presenten. När jag väl ringer på dörren har han nyss vaknat och säger, "nej men jag är inte sjuk". Jag får halv panik då jag inte alls har mycket tid till att göra mig klar inför kvällen. Jag säger att jag gör mig klar och får se vad klockan blir. Vi kan nog alla räkna ut att jag blev klar tills jag skulle bort. Allting där blev även kaos då jag först skulle cykla för att sedan få skjuts av Britta. Fast allt löste nog sig till det bättre. I vilket fall väl hos Johannes åt vi god mat och hade jättetrevligt. Vet inte vad vi gjorde för att få tiden att gå men plötsligt var klockan tjugo i tolv och vi åkte taxi in till stan. Vi betalade tjugo kronor var, jättebilligt enligt mig! Såg de fjuttiga fyverkerierna och skålade med champange (moserande vin). Var hemma sent och somna på direkten. Britta och Basse sov hos mig. Basse kom lite efter då han först råkade ut för en händelse, stackars pöjk.


















GOTT NYTT ÅR PÅ ER!




malin♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback