Försök sju

Jag måste ta mig lite i kragen. Måste göra ett ryck både i lägenheten samt här på bloggen. Just nu sitter jag här i underkläder och funderar på vad jag ska gör härnäst. Fick erbjudande om att jobba lite ikväll men tyckter att det räcker med att jobba 45h denna veckan.


Tioende juli, Quyen ringer och väcker mig. Han kommer och plockar upp mig cirka fyrtio minuter senare. Vi åker några svängar i några affärer, vilka kommer jag bannemig inte ihåg. Vet i vilket fall att vi hämtade upp Johanna innan vi åkte till systemet. Shoppade lite inför kvällen och lämna efteråt av Johanna hemma hos henne. Quyen och jag köpte oss en baugette och en god röra för att käka. Vi satte oss på han balkong med fläkten i bott och gotta oss. Det var så förbannat varmt och då orkar man knappt röra sig. Sen var det dags för Quyen att åka till jobbet och jag gick hem för att ta en powernap inför kvällen. Fast så blev det inte, Majzzen ringde och fråga om jag ville åka och bada en sväng. En varm dag som denna säger man inte nej till ett dopp. Vi åkte till Villabadet och gissa om det var kallt. Det var svinkallt, verkligen krampande kallt. Vi doppa oss jättesnabbt och stod sedan bara med fötterna i. På vägen hem stannade vi på Läckögrillen, Majzzen åt och jag tog mig en milkshake. Väl hemma gjorde jag mig klar i räser fart. Sofia och Kajsa hämtade mig strax efter sex och vi hämtade Linda för att åka till Hjertbergs och handla mat till grillningen. Det blev gött kött med potatissallad, champinjoner, vitlöksbröd och melon. Såklart blev det en och en annan snaxpåse också. När maten var inhandlad var det raka vägen till Kållandsö för att festa. Kvällen var mycket trevlig och det bjöd på grill, brännboll, singstar och en massa tjöt. Sådana kvällar måste göras om. Quyen kom senare på kvällen och jag åkte med honom hem senare under natten/morgonen. Skönt att ligga i sin egen säng när man är full och en aning bakfull.

















Tackar för en jättetrevlig dag!




malin♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback