Örebro

Tänkte ta igen lite och skriva om gårdagen. Den blev inte som jag hade planerat men när fan blir det så egentligen?!


Vaknade vid klockan åtta av att min mamma ringde. Hon undrade om jag skulle med till Ikea i Örebro. Jag sa nej eftersom då skulle vi behöva åka i två bilar och böka. Jag tyckte det var onödigt eftersom jag redan har varit på Ikea två gånger denna månaden samt att jag var mega trött och ville hellre sova. La på telefonen och fick sova ungefär tio minuter till innan mobilen ringde igen. Den här gången var det min syster. Hon började tjata på mig om att jag skulle åka med. Så för att få slut på all tjöt fick jag helt enkelt gå upp och göra mig klar för att åka med. Jag hann ta mig två goda toast innan vi åkte iväg på den långa resan till Örebro. Det jag sysselsatte mig med i bilen var att sova, tjöta lite och läsa lite. Väl framme gick vi in på Hööks, en hästaffär. Där inne slösade jag bort femton minuter av mitt liv. Då menar jag verkligen slösa! Sen var det Ikea som gällde. Örebro var en aning mindre än de Göteborg och Jönköping, vilket var en liten besvikelse. Fast i mitt fall ska jag väl säga tur, då jag inte spenderade mer pengar än vad jag egentligen har. Jag köpte mig gardiner, matta och en matlåda. Självklart åt vi inne på Ikea och jag tog mig en läskig kycklingmeny! Det var mycket gott men den såg rosa ut så jag hade lite problem med att äta den innan jag smakade på den.









Såklart fanns det även lite affärer runt om och jag hittade mig ett par jeansleggins för 99,50 kronor på Bikbok. Väl hemma i Lidköping träffade jag Gustav och Sara. De kom hem till mig och vi gjorde väl inte allt för mycket. Gustav gick hem ganska tidigt. Sara och jag gjorde det vi göra bäst, titta på film och äta gott! Det är mycket trevligt enligt mig!







Jag måste tvätta min bil snarast!




malin♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback