Kommer jag någonsin bli bra på att uppdatera?

Jag ska försöka hinna med allt. Just nu snurrar mitt huvud runt, jag vet inte vart jag ska ta vägen. Jag drömmer mer än någonsin och konstigare. Någon som vet vad man kan göra? Gå till en psykolog och få söka i sitt undermedvetna? Ta reda på vad det är som ligger och gror. Kanske det har med min utbildning att göra, mitt framtida jobb. Vad vill man syssla med? Jag måste börja leta i kryphålen efter det perfekta yrket. Om det nu ens existerar, först blir det nog ett au pair jobb kanske? Nog babblat om skit problem.


Onsdagen den nittonde maj.

Blev inget inlines åkande med Majzzen. Jag fick dra mig fram på min cykel till stan, möta upp syrran och köpa en present till plastsyrran Sandra som fyller hela 18 år den tjugonde maj. Sarah och jag cyklade sen hem till mamma för att få lite mat i magen. Satt där och tjöta en hel del och sen fick man ta cykeln hem för att dega lite. När jag kommer ut till cykeln märker jag att skitungarna i mammas kvarter har förstört min växel på cykeln. De har slitit loss överdelen så jag inte ser vilken växel jag har i.



Väl hemma hann jag inte dega allt för länge innan pappa ringde och fråga om man skulle med och cruisa lite i bilen. Vi hämtade upp Sarah och drog några varv runt i stan i det fina vädret.




Klockan blev mycket och jag satte på en film och somna!


Torsdagen den tjugonde maj.

Jag vaknade med panik i kroppen, klockan var tio i nio och mötet på jobbet började nio. Borstade tänderna och tog på mig kläderna samtidigt, typ! Från bilen ringde jag och beställde frukost. Helt otroligt nog hann jag i tid, hann t.o.m. att byta om till arbetskläder och sätta mig vid bordet pick klockan nio. Jag kan allt ha eld i röven ibland.. men det kan gå ut över dagen sen som jag märkte. Jobbade till halv tre, åkte hem och gjorde mig klar inför personalfesten. Kvällen blev sen och när jag kom hem somna jag som en stock, missade min syrras kalas.














Fredagen den tjugoförsta maj.

Vaknade tidigt på min lediga dag. Sega mig under morgonen och runt två cyklade jag fram till stan för att möta upp Majzzen. Vi tog en runda på stan och mötte sedan upp Gustav, Basse, Carro och Sara. Vi planerade kvällen och handlade därefter. Det blev mat och present till Sandra och Basse. Körde runt hej vildt i stan och strax över fem var man hemma för att göra sig klar inför grillningen. Strax efter sex kom Sara och hämtade mig och Gustav. Vi åkte hem till Basse och hade världens trevligaste kväll med grillning, snack, singstar och vattenpipsrökning.














Lördagen den tjugoandra maj.

Jag vaknade tidigt av någon konstig anledning. Jag kan säga att jag mådde inte så jättebra så jag tog mig en liten promenad. Mötte senare upp Quyen och tog mig en ännu länge promenad. Vi tog oss även en glass på birgers. Skulle ta ett kort på två nyckelpiggor som upplevde våren men misslyckades stort att få en bra bild. Sen var tanken att jag skulle med min pappa till min faster men jag fick inte plats i bilen och jag kunde inte dirket köra själv så jag fick ta en lugnkväll som jag behövde..





Söndagen den tjugotredje maj.

Vaknade ganska sent för jag var jäkligt seg plus att jag knappt kunde öppna mina ögon. Jag hade inte använt solglasögon under gårdagen och där med fått en allergiskreaktion av solen. Så det såg ut som jag ill-lipat samt inte sovit på 72 timmar, så svullna var mina ögon. Har fått detta en gång tidigare i mitt liv och detta händer enbart av vårsolen för min del. I vilket fall hindrade det mig inte från att umgås med några mina käraste. Det blev först på hälsning av Robin som hade tråkigt. Vi lagade lite mat och städa lite. Sen fick jag besök av Gustav, Sara och Basse. Vi åkte snabbt och hämta mitt lönespec. och tog oss en glass.





Mötte upp Majzzen hemma hos mig, vi tog med oss två filtar och satte oss i solen och gotta oss. Denna gången fick det bli med solglasögon för min del, skit i solbrännan!





Basse skrek till av skräck, något petade honom på foten.. denna mask!




Solen gick tyvärr i moln och vi fick skutta in innan det blev en regnskur. Väl inne kurrade våra magar så vi tog oss en sväng till affären för att köpa oss lite gott.





Vi krånglade helt otroligt mycket och det slutade med att Majzzen köpte sig en baguette medan vi andra beställde mat från Roma pizzeria. Solen tittade fram igen så vi satte oss ute och käkade maten.



När klockan var nio på kvällen drog Basse och Gustav hem. Sara, Majzzen och jag satte på en film och efter filmen åkte Sara hem. Majzzen och jag drog hem till min mamma och hämta lite tvätt som min mamma tvättat åt mig då jag inte har tvättid förän på onsdag. Efter mammsen åkte Majzzen och jag hem till mig och igen och myste lite framför datorn och tvn, haha!


Måndagen den tjugofjärde maj.

Snoozade sönder mitt alarm idag. Tog bilen och var super seg på jobbet, jag behöver några nätters bra sömn. Efter jobbet var jag en stund med Johanna. Vi tog oss en sväng på stan och efter det cyklade jag hem till pappsen. Där satt jag mest och tjöta, syrran kom och prova student klänningen och jag hängde sedan med hem till mammsen. Där jag fick prova den nya ploppglassen. Det var kanske lite väl söt men helt okej. Blev lite tv tittade och en trevlig måndagskväll med familjen. Spöade även Robin i en omgång med skitgubbe. Kom hem och satte mig vid datorn och printa här. Snart kommer lönen in på kontot och då ska räkningarna betalas. Så jag vet hur mycket jag kan handla imorgon med Johanna på Överby.



Varför är det lättare att förlåta andra än sig själv?



malin♥


Kommentarer
Postat av: anonym

Jävligt snygga kort du lägger ut på dina "nära och kära".... Hur vore det om du tog ngt som var ok ivf ngn ggn?? :O



;)

2010-05-26 @ 22:41:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback