Däckbyt, vänner och familj


Vaknade av min väckarklocka klockan nio. Om jag säger att jag gick upp ljuger jag. Klockan tio över nio ringde pappa och sa att jag skulle gå upp och göra mig klar. Om jag säger att gick upp då, ljuger jag. Klanten sa att vi skulle höras om 30-60 minuter och då tar jag tillfället i akt och sover längre. Fem över halv tio gick jag upp, så det var inte allt för sent. Gjorde mig klar och gick sedan och hämta mina vinterdäck. Första omgången till bilen tog jag kapslarna och ett däck, lite kramp i handen. När jag väl stod och titta på mina tre kvarstående däck vägrade jag gå fler gånger. Så jag tog alla tre och rullade iväg. Jag var en aning svettig när jag kom fram till bilen. Jag lugnade ner mig och körde iväg till pappa i garaget. I garaget var även Hans, Isa, Vilda och Molle. Hans är min farbror och de andra är hundar. Hans, min pappa och jag bytte däcken, fixa lampan i min panel och även basen som hade lagt av. Fick lite skäll av pappa om hur bilen såg ut, jag behöver städa och tvätta bilen! När jag skulle rulla tillbaka däcken var jag så lat att jag gav mig fan på att rulla alla fyra däcken samtidigt. Det gick och jag fick mycket beröm på vägen av alla möjliga folk, hihi.



Väl hemma igen skulle jag skutta iväg till stan för att möta Britta men Quyen hann att höra av sig. Det hade varit tyst från honom hela morgonen så hade inte riktigt koll på läget om han sov eller träna. Jag hade en överraskning till honom som jag skulle lämna över. I vilket fall, han på besök och vi tjöta lite. Tog även en sväng till affären för att inhandla lite frukost för Quyens del. Vi fick besök av Britta som blev trött på stan. Vi satt och tjöta lite och Quyen åkte sedan iväg till jobbet men innan det skulle han vara lite rolig och slå mig på armen. Vilket resulterade till att jag halka av mina sockar och blev fälld av tvbordet och ramla pladask på golvet. Lyckades dock bli fångad av datalådans ena sida och fick ett jack över ryggen. Jag mådde fantastiskt och la mig på soffan bredvid Britta. Vi låg framför tv en bra stund och bara var. Britta och jag är världsbäst på att dega och det glädjer mig. När väl Britta lämna mig var jag inte själv länge utan åkte iväg till Robin och syrran. Vi bestämde för att åka ut till pappa i stugan och hälsa på. Vi hämtade upp Elin, satte oss på Mcdonald's för att äta liten middag mot min vilja. Trevligt med en lite utemiddag med en del av familjen.








Mätta och belåtna gav vi ut oss på äventyr för att hitta Annelie och pappas stuga. Vi åkte som tur inte fel någon gång utan hittade tack vare Elin och mobilen. Läget var otroligt bra och det var en söt liten stuga. Det ska nog allt bli jättebra och trevligt att hälsa på dem under sommarn. Vi var där ett tag, syrran gjorde en fläta på mig och Elin spela yatzi med Annelie. Avslutade kvällen men att hälsa på Lasse i hans nya hem, det var svinit kallt ute.















Sitter i min ensamhet och funderar allt för mycket!






malin♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback