Fem tidiga jobbdagar


Lördagen den sextonde oktober

Sov jättedåligt och jättelite. Jag kunde inte somna och när jag väl sov de tre timmarna drömde jag igen. Jag blir så frustrerad. Det är förbannat jobbigt och jag måste verkligen snart ta tag i problemet eftersom jag inte mår bra av det. Denna dagen var en lång dag och när jag väl kom hem satt jag vid datorn i en kvart, gjorde mig klar och gick och la mig i sängen klockan sju. Jag stendäckade, vaknade dock klockan ett på natten och var pigg. Så där var min sömn förstörd. Låg och drömde från två till kvart över fem på morgonen.




Söndagen den sjuttonde oktober

Sov som jag gjorde och dagen var lite seg. När jag kom kan jag inte komma på något annat än att jag gick och la mig tidigt och repeterade gårdagens sömn, förbannat tråkigt och jobbigt.




Måndagen den artonde oktober

Sov
dåligt som sagt och dagen var en aning seg. Som tur har man bra arbetskamrater som underlättar en hel del. När jag kom hem tog jag mig en lång dusch och cykla hem till pappa. Där jag fick spagetti och köttfärssås. Satt och prata med dem en stund. Sarah och Robin kom även förbi en sväng. Robin hade skjutit och styckat ett rådjur. Eftersom man är systeryster fick man en färs och ett stek. Säger man stek? Det var en stor god köttbite i vilket fall. Sen var det hem till sängen som gällde. Jag sov lite bättre denna natten men ändå inte bra.




Tisdagen den nittonde oktober

Vaknade och segade iväg till jobbet. Väl hemma satte jag mig datorn och fick strax därefter besök av Elin. Hon hjälpa mig lite här hemma och jag lagade potatismos och korv i tunnbröd. Det var mycket gott och Elin och jag satte oss vid tvn och käka lite mat. Snackade lite och sen drog hon hem för att hon skulle iväg till bowlingen och bowla lite. Jag la mig tidigt för att ge mig goda chanser till en godnatts sömn.





Onsdagen den tjugonde oktober

Blev
inte riktigt som jag tänkte mig. Jag kunde inte somna, låg och vred mig i sängen jättelänge. Ringde även upp Quyen en sväng för att tjöta lite. Jag är en telefonmänniska som gillar att tjöta i timtal i telefon. Sov väl cirka fyra och en halv timme under natten, en timme drömfri kanske? Dagen var lugn och jag flumma runt i mitt trötta huvud. Väl hemma igen satte jag mig datorn och dega sönder. Tog mig en lunchlåda från min frys, en cider från kylen och satte mig även en stund framför tv. Härligt att ta det lugnt. Vid kvart i elva kom min syster och hämta mig. Vi åkte till McDonald's och hon köpte sig lite mat, hon hade jobbat. Själv fick jag mig en liten cola av syrran, var inte sugen på något annat. När klockan var kvart över elva var jag mega trött och fick kasta mig i sängen!






LEDIG I EN HEL VECKA! - stänga av mobilen.





malin♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback