STOCKHOLM!

Blir väl en snabb skrivning om Stockholmsresan.

Jag körde hela vägen upp till Stockholm på en islatte och två "bars" (som består av choklad och flingor). En aning stolt över att jag orkade, utan farthållare. Vi som åkte ihop var Emelie och jag från Lidköping, Safaa från Skara och Michael från Mariestad. Vi stannade några gånger under färden för att gå på toa. Väl framme på hotellet fick vi reda på att vi tjejer inte ska dela rum utan vi fick tre olika rum med tre olika tjejer som också ska gå kursen. Vi blev en aning chockade och det kändes lite läskigt. Jag var först till mitt rum och vi gick ner för att ta oss en måltid på hotellet. Efter middagen gick vi en liten promenad runt stället. När klockan ticka iväg gick vi upp och gjorde oss klara. Jag träffade min rumskamrat precis innan jag somna. Gissa om jag vaknade varje timma!











Måndagen började klockan åtta med frukost på hotellet, smaskens. Min tallrik bestod väl mest av melon, inget ovanligt. Tog bussen kvart i nio till huvudkontoret, skolan. Vi slutade vid klockan fem efter en mycket intressant dag. Bussen till hotellet för att snabbt göra sig klar inför middagen på Hard rock café med gänget och lärarna. Mycket god mat med trevligt sällskap. Vi fick även ett Hard rock café- glas innan vi gick. Såklart åkte vi inte hem på direkten utan tog oss en promenad på stan. Vi hamnade på Stureplan en sväng för att sedan ta taxi tillbaka till hotellet. Sov bättre denna natten.















Tisdagen startade tidigare och det fick bli frukost fem i sju. Frukosten såg nu likadan ut för mig denna dagen, för att vara specifik såg den likadan ut alla dagar på hotellet. Fem över halv åtta gick bussen till skolan. Denna dagen var det lite mer grupparbete och presentationer. Roligt var det men jag mådde lite dåligt över att prata inför klassen, även om man nu visste vilka alla vara och så. Som tur gick denna dagen en aning snabbare än gårdagen. När vi kom hem gick några stycken av oss till köpcentrumet bredvid oss. Jag köpte mig lite smycken. Safaa, Emelie och jag köpte likadana örhängen som ska påminna oss om Stockholmsresan. Middagen var klockan sju och efteråt gick vi upp på Emelies rum. Hon fick sova själv då hennes rumskamrat inte längre skulle gå kursen. Vi låg i hennes dubbelsäng och tjöta nästan hela natten. Helt otroligt roligt och oförglömligt. Kan säga att jag sov bra men kort.

















Onsdagen bjöd på illamående och trötthet på morgonen vid frukosten. Jag orkade väl hälften av de jag brukade äta. Som tur hade vi bara en lektion innan vi åkte till en restaurang i stan för att se lite hur det fungerar och träna praktiskt. Den restaurangen jag var på hade en helt otroligt underbar skiftledare/andra assistent. Mitt hjärta kanske slog ett litet extra slag när jag såg honom. Väl hemma igen gick vi till Ikea, Sveriges första till och med. Snurrigt värre var det där inne. Byggnaden var rund och det tog oss ett tag innan vi förstod hur våningarna och de var indelat. Jag kom ut med ganska lite grejer men jag var så trött att jag var nära på att somna i en soffa jag "testa". Middagen var i lagom tid när vi kom tillbaka och efteråt gick vi upp till Emelies rum och studa inför provet. Vi sov hos Emelie denna natten också.











Torsdagen var så nervöst. Provdagen och det var det enda jag kunde tänka på. Vi checkade ut på morgonen och tog bilen till skolan. Det var lektioner innan lunch och efter lunch var provet. Jag har nog aldrig känt mitt hjärta slå så hårt förut. När vi fick provet slog mitt hjärta fort och när jag lämna in det slog det så hårt att det nästan hoppade ut genom bröstet på mig. Vi gick igenom provet och jag kunde lugna ner mig lite. Det gick jättebra och det kändes kanonbra. Jag var så nervös i onödan. Veckan hade varit jätterolig och man har träffat massa nytt folk och provet gick ju bra.














BSM 143 !





malin♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback