Safaa


Jag vaknade första gången runt klockan halv fyra. Det var min mamma som hade smsat fel. Inte okej från hennes del. Jag somnade om man hade några minst sagt underliga drömmar. Jag måste diskutera detta med Britta snarast. Jag behöver någon som kan analysera på djupa vatten. Jag blev sedan väckt av mamma nummer två, den som jag fick för några års sedan, min plastmamma. Jag lovade att hänga med till tågstationen för att skicka med Elin till Göteborg. Det räckte inte med att jag bokade det lilla livets biljetter utan fick gladeligen se till att hon kom på tåget. Jag fick även ha en liten snabbgenomgång om hur det ser ut på resecetrum runt om i världen. Allting kommer gå bra och Elin kommer växa som människa. Jag tycker det är super viktigt att lära sig nya saker och begå lite misstag inom rimliga gränser.







När jag kom hem plockade jag iordning lite och drog en omgång med dammsugaren. Jag måste säga att jag är stolt över mig själv. Borde egentligen diska men det var inte tillräckligt mycket för att få mig att diska. Klockan fem över ett åkte jag iväg till stationen igen men denna gången för att hämta upp Safaa. Äntligen säger jag bara, så mycket vi har pratat om att vi måste träffas igen har det inte blivit av förän nu. Vi jobbar så olika att vi konstant går om varandra. Vi har som tur lyckas klämma in denna dagen. Vi började med en lunch på Lai thai. Det var inte lika gott som vanligt fast det var som tur fortfarande gott som attans. Jag älskar deras vårrullar. Vi satt nog där inne i två timmar och tog igen en massa missad tid. En runda på stan för att köpa min bok "The brocode" och sen avslut hemma hos mig där hon fick sin present. Vi drog såklart till ICA och köpte ingredienserna till våran specialar marängsviss. Gjorde iordningen den och satte oss framför filmen He's not just that into you.








Vi hann aldrig se klart filmen utan klockan blev för mycket och min telefon ringde. Johanna behövde låna mina startkablar då hennes bil inte starta. Jag skjutsade Safaa till resecentrumet och mötte upp Johanna. Jag gjorde inte så mycket förutom ringde min pappa för lite tips. Till slut gick bilen igång och alla åkte hem. Jag tittade klart på filmen och skrev lite på min ansökan. Kunde inte hålla mina fingrar borta ifrån min nya bok och läste hela 115 sidor och garvade som aldrig förr. Uppdatera klart bloggen och sen kasta mig i sängen för imorgon ska jag skriva på min ansökan och äta middag hos Sarah&Robin.








En pling till Britta blev det idag!






malin♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback