Trollhättan, Inlines & Tacos


Vaknade klockan nio, helt av mig själv. Jag var helt chockad eftersom jag var hyffsat pigg. Jag låg en lite stund och funderade på om jag skulle somna om. Tankar som, vad ska jag sysselsätta mig med och hur lång blir inte dagen egentligen. Jag blev en aning arg på mig själv eftersom så tänker en lat människa, fast jag kanske inte var helt vaken. Klockan kvart över nio ringde Britta. Hon hade precis fått tag i Kanye West biljetter och vecka trettiotre befinner jag mig i Bergen. Det ska bli så underbart roligt. Jag längtar redan som attan. Jag gick i vilket upp och satte mig i pyjamas vid datorn. Jag hade tänkt att börja med ansökan så jag kan bli klar någon gång. Fast hann bara se vad som hade hänt på facebook när mamma ringde och fråga om jag ville med till Trollhättan. Jag kunde inte riktigt tacka nej. Så jag gjorde mig klar och mamma kom och hämta mig. Sarah kunde inte så det blev bara vi två. Jag hittade mig ett par shorts och ett par örhängen. Jag har nämligen på de senaste fyllorna tappat bort minst ett örhänge. Vilket är bra irriterande. På hemvägen fick jag ta mig en lite tupplur i bilen. Jag klarar inte riktigt av att vara vaken en hel dag.



Vi hämtade upp Sarah och köpte oss varsin Hemköps sallad och mumsa på. Därefter tog jag mig en promenad hem. Tanken var då att jag äntligen skulle börja med ansökan men istället började jag packa inför morgondagen och deklarerade. Det var iförsig inget ovärt att göra men jag vill bli klar med ansökan NU! Jag blev himlans rastlös och tog på mig mina inlines och drog ut på en sväng. Jag åkte hem till Sarah och Robin som planerat. Vi skulle ha taco och filmkväll. Det var riktigt gott med tacos, som var ett bra tag sedan och väldigt mysigt att sitta på en stenhård soffa och titta på tv. Det är sådana stunder man kommer att sakna när man inte längre bor i Lidköping eller Sverige för den delen. Runt klockan elva satte jag på mig mina inlines igen och åkte hem. Det var så roligt att åka igen att jag tog mig en liten omväg på vägen hem. Nu sitter man här, jag har packat klart och fixat skjutsen inför morgon dagen. Jag älskar impuls resor! Jag jobbar till klockan fem och elva minuter över går tåget till Göteborg, hem till Basse.




Göra roliga saker hela tiden istället för tråkiga måsten!






malin♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback