Rundvandrig

Dagen; ut på tur, aldrig sur.

Vaknade upp och käkade frukost med Britta innan hon åkte iväg till jobbet. Jag la mig i sängen igen och tog en lång sovmorgon. Jag har trotsallt semester och känner att jag behöver sova ut lite. Jag gjorde mig klar och fixa lite med papper inför den stora flytten till Portland, USA. Sen fick det bli att gå ut på en promenad och utforsta Bergen lite mera. Det är helt otroligt man kan verkligen bara gå runt och titta. Allting är nytt och det är spännande och roligt. Det får mig att längta till Portland ännu mer. Tänk att få gå runt där och hitta en massa roliga hus, parker och gator. Möte upp Britta vid den stora blåa stenen. Jag blev tillfrågad av uteliggare om pengar. Jag tror i vilket fall det, jag fattade inte riktigt vad han sa. För det är inte lätt att bli tillfrågad på norska och personen i sig bara mumlar. Fast jag sa nej och han gick sin väg. Jag hittade även mig lite underkläder medan jag vänta på Britta. Britta och jag gick iväg till ett fik och fika lite. Det satt helt rätt med en iskall coca-cola i en glasflaska. Vi planerade lite hur dagen skulle se ut. Eftersom vädret var så fint bestämde vi oss för att ta en tur i fjället för att grilla och bada. Det fick bli affären på vägen hem för att köpa lite gott och sen hem snabbt för att packa och byta om. Sen började den långa vandrigen i en helt otrolig miljö med världens utsikt. Det var hur mysigt som helst och jag med den sämsta konditionen överlevde. Jag gick där och tog in massa syre och blev imponerad av miljön. Jag förstår verkligen att Britta trivs här. Vi gick till * och när vi var framme började det regna lite men vi satte oss under ett tak och grillade. Det blev inget bad men vi överlevde. Det var lite små kyligt det sista. Vi satt där en bra stund, prata och tog oss en öl/cider. Den somersbyn päron smakade så gudomligt gott. På vägen hem tog vi en massa roliga bilder på lite olika ställen. Tog en tippetå väg och ramlade nästan. Trötta och belåtna över en lyckad dag tog vi var sin dusch och kastade oss i sängen.



HELT AWESOME!



malin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback