För bra för att vara sant?!


Vaknade av Brittas väckarklockan, jag behövde inte äta frukost med Britta idag heller. Vet inte riktigt varför men jag sov glatt vidare. Jag blev däremot väckt av henne på telefon. Det var jättefint väder och hon ville att jag skulle få njuta av det ordentligt. Så det blev att jag gjorde mig klar och traskade iväg till expert igen. Eftersom jag googlade fram att det närmaste elkjøp låg nio km härifrån. Jag blev lite trött på mig själv. Väl framme på expert får jag syn på Mats. Herrejisses, har någon skådat en sådan snygg norskMAN/GUTT förut? Serviceminded och trevlig, det var lite bra för att vara sant. Jag fick mitt minneskort och traskade iväg hemåt igen. Annelie ville snacka med mig om lokarena till min fest. Det blev en hel del skrivande, fixade skype till Britta och skypade lite med Sandra Dahlberg och Sandra Brandt.Jag skulle även passa på att sätta i mitt nya minneskort i kameran. Vill ni ens veta hur det gick? Såklart har jag fått fel minneskort. Hel-vete. Jag sura till och lät det var. Brittas röst ekade i mitt huvud och jag drog mig ut i det fina vädret. Jag möte sedan upp henne för att tvinga med henne till expert. På vägen berättade jag om den perfekte Mats. Det var ju lite för bra för att vara sant. Han satt i kassan och jag fick mina pengar tillbaka även om jag hade öppnat förpackningen. Dock var det han som gav mig det så det var inte mitt fel. Britta såg genast att han var bra för att vara sann. Gav mig fel, fixade ögonbryn+färgade, mascara? Jaja, han såg för bra ut för att vara sann. Med sand i såren fick jag gå till Sonycenter för att få mitt specialformade minneskort till kameran. Det var bara att punga ut 500 NOK. Det lilla var slut så jag fick köpa ett på 8GB. Jaja, jag var ju tvungen att ha ett minneskort för att få plats med alla minnen. Min hjärna är inte så bra lagringställe längre för mentala bilder. Vi gick hem för att fixa inför dagensaktiviteter. Eftersom det var så fint väder fick det bli att grilla i parken. Vi sprang även förbi parken för att fixa potatissallad till kotletterna, lite kaffe och fika. Britta fick starta grillen och jag grillade. Nu måste jag skriva hur mycket bättre jag var på att grilla korv, som vi hade som aptitretare. Det var det jag satt och reta Britta för och därmed tvungen att skriva här. Vi låg en bra stund i parken, pratade, skratta hysteriskt och gjorde lite ToDo:er. Jag läste ut min bok, pre-depature bok och svara lite på frågorna längst bak. Britta räkna lite på allt möjligt. Vi gick hem sent och gjorde oss klara inför sängen. Vi låg en bra stund i sängen och bara tjöta ännu mera. Vi drack även kaffet vi glömde av/ inte orkade. Det är det bästa jag vet, tjöt innan man somnar i sängen.



Livet leker, själen mår bra.



malin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback