Hemresa och Majsen!


Klockan ringde flera gånger innan ajag gick upp. Britta gick nog upp första gången alarmet ringde, tror jag. Vi låg en stund och prata om allt möjligt. För att inte tala om hur länge vi låg uppe igår och prata om allt och inget. Det finns verkligen inget mysigare. Att kunna få må så gott. Vi åt frukost ihop, gjorde oss klara och Britta flätade mitt hår. Jag packade ihop de sista sakerna och stängde väskan. Vi lämnade min väska hemma hos Britta för att ta en sista runda på stan innan jag skulle ta flygbussen. Vi gick runt på bryggen och hade det jättetrevligt. Vi köpte även en fika och fika på vägen hem till Britta. Jag tog mina väskor och vi gick mot bussen. Jag missade den första jag skulle med så jag fick ta den som gick klockan ett istället, en kvart senare. Vi satt där en stund och prata lite om framtiden innan bussen kom. Vi kramade hej då och tårarna började mer eller mindre att rinna ner från bådas kinder. Jag kan erkänna att mina var rann nog värst. Jag var inte beredd de känslorna. Jag ville inte åka hem samtidigt som jag vill åka till USA. Sen är det de att jag inte träffar Britta, alla på ett år. Vi vinkade av varandra och jag satt i halv panik. Bussen var super seg och jag fick mer och mer panik. Klockan rullade iväg och när vi var framme hade jag fyra minuter på mig att checka in. Det vara stress, stress, stress! Jag hittade inte vart ja gskulle slänga in min väska först heller. Sen när det var gjort visste jag att jag hade en kvart på mig att springa igenom allt. Jag yrade runt där och försökte hitta säkerhetskontrollen. Det var rena labyrinten där. Jag hittade och fick glatt ta av mig mitt bälte efter att ha gått igenom en sådär magnetpost. Jag sprang runt och försökte hitta min gate. Jag fattade ingenting men lyckades till slut hitta vägen. Kom direkt in i taxfreen och fick med mig lite grejer på vägen. Segast i kassan var hon och paniken återkom. Jag hade ju yrat omkring en bra stund nu. Betalade och sprang till min gate. Han svarar glatt, du har två minter till att vänta. Jag hann, WOHO! Jag satte mig ner och packade ner allt jag hade köpt. Klev sedan på flyget och började läsa ur min bok. Det var absolut inte samma känsla att åka hem som att åka dit. På vägen dit kunde jag inte sluta le, nu var det väldigt blandade känslor. Flygresan gick jättesnabbt, blev även bjuden på en blåbärsmuffin och äpplejuice. I Göteborg plockade pppa, Hans, Sarah och Elin upp mig. På vägen stannade vi på Bögens och en godisaffär. Väl hemma igen hälsade jag på alla och drog vidare till mamma. Vi pratade en lite stund och sen cyklade jag iväg till Majsen. Vi drog till Hjertbergs och köpte oss en smörgåstårta och kinapuffar, helt fantastiskt gott. Vi startade Harry Potter och de vise sten. Majsen har ännu inte sett någon film än, hur man nu knnat att undå?! Majsen var tidigare unden dagen och hämta mina filmer hos Brittas syster Anna-Karin. Vi låg och myste i soffan under 1½ film. Majsen somna och jag bestämde för att åka hem. Hjärnan är lite sliten efter dagens bravader och lite sömn. På vägen hem cyklade jag förbi stadsträdgården och såg att en orkester spelde, sjukt mycket folk var där och kolla. Jag möte sedan Johanna B vid Wennerbergsbron. Vi stod och prata en bra stund där, cyklade ihop och stod en till stund utanför henne och prata ännu mer. Det var super trevligt. Nu ligger jag i sängen och har inte gjort mer än att knappra i mig lite av allt godis jag har köpt. Imorgon väntar en ny dag..



Verkligenheten börjar att slå




malin♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback