Julgran, segis och fest igen

Jag fick ställa klockan för att vi skulle iväg och fixa julgrannen medan alla var ledig, vilket var på förmiddagen. Jag sov nog knappt fyra timmar. Fast det hindrade inte mig från att göra pannkakor till Karla och mig. Hon åkte när familjen och jag åkte på julgransjakt. Vi skulle åka iväg till ett ställa och bara välja en. De brukar hugga sin egna men inte längre pga att de finaste är redan nerhuggna och står till försäljning. Så det bästa är att bara att köpa, även om det inte är de roligaste och mysigaste alternativet. Jag hade superkul på julgransförsäljningen. Alla som jobba där var otroligt snygga. Jag små log lite tills jag kom på att jag ser ut som ett vrak. Bakfull och sleten. Så fort jag kom på det, gömde jag mig mer eller mindre. Kommer aldrig glömma när pappan skulle ta tag i en gran för att vrida den, så vi kunde se baksidan. Han blev mer eller mindre putt och tappade granen. Granförsäljaren som stod bakom oss sprang i slowmotionen med världens min för att rädda sitationen. De hela såg hysteriskt roligt ut och jag fick vända mig om. Jag skratta så jag nästan grät. Jag börjar skratta nu när jag skriver om det. Granen vi köpte var över tre meter hög, superfluffig och bred. Här i USA liknar granarna inget som hemma. Ju större desto bättre. Fast den har de större hus att placera dem i. Hem för att pyssla med granen och julpynt. Mer kort kommer framöver. Allting är inte klart. Man tar fram mer och mer. Grannen blev inte riktigt färdigpyntad samma dag men den är ändå mycket fin. Jag fick senare på eftermiddagen lägga mig och sova någon timme.





När jag vakna tittade jag på tv med barnen och smsa med Karla. Jag hade tänkt att sitta hemma men det blev att jag hängde med Karla och en massa andra människor ut på krogen. Det är trotsallt min födelsedagshelg. Det ska vara all in. Jag hade roligt men inte lika roligt som på Dirty. Vi gick till klubben Couture. Det var fullt med modelliknade människor och finfint folk. Jag är väl inte riktigt den personen men jag ska inte klaga, jag hade roligt. Blev grattad av massa vid tolvslaget. När jag kom hem var det min födelsedag, hemma hade det redan varit min födelsedag i nio timmar. Jag fick min present som jag önskat mig. Google+;a med Sandra och Britta. Vi hade hysteriskt roligt. Jag berätta om granhandeln eller det tog tio minuter innan jag kunde ta mig samman och berätta om den. Jag skratta så tårarna sprutade. De kunde inte höra vad jag sa, så jag fick tillslut skriva det på chatten. Får inte heller glömma mustachkampen! Vi prata om allt möjligt och kan inte säga annat att min födelsedag började otroligt bra.





Sista dagen som tjugoett!





malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback