NYÅRSAFTON

Hejsan baksmälla. Vi vaknade upp vid nio för att försöka få i oss lite frukost. Jag hade inte sovit många timmar och var jävligt bakfull. Det blev rejält drag igår. Som tur kände man att det var värt det. Vi sov till klockan ett innan vi drog ut på stan och utforska. Jag köpte mig en t-shirt, lönnsirap och såklart vykort till mormor och farmor. Vi tog en tur upp till the viewtower. Vancouver är så himlans vackert. Det är en grymt stor stad och så mysig. Jag rekommenderar att åka hit. Såklart gick vi in på deras systembolaget och inhandla lite inför nyår. Fille fick köpa alkohol för första gången i en affär. Det är nämligen nitton i Vancouver så hon passa på (Hon är nitton). I USA är det som jag kanske nämt innan tjugoett. Jag köpte skumpan till tolvslaget. Satte oss på en pub och åt supergod pizza. Men ur mysig utsikt och servitörer. Ja de var super smaskiga och trevliga. Vi drog upp i tornet igen efter middagen för att kolla över staden när det var mörkt. Så himlans vackert, så härlig känsla.





Tillbaka till hostelet och gjorde oss i ordning för kvällens bravader. Jag var fortfarande lite bakis. Jag var nära på att svimma när jag sminka mig. Mådde ruskigt dåligt. Så vi gick ner till köket för att leta lite vatten. Vi träffade på au pairer i Kanada och en av dem var svensk. Riktigt roligt var det att och henne ska vi hälsa på. Jag springer ner till affären och köper mig en liter vatten och en coca-cola i glasflaska. Det tog inte långt tid innan jag piggna till. Det var allt jag behövde. Vi insåg snabbt att vi inte kunde ta med skumpan in på klubben så vi firade det nya året en halvtimme för tidigt. Vi hade även tänkt att ta ett glas när de nya året började i Sverige. Fast vi glömde bort tiden och var ute på stan så möjligheten fanns inte. Skumpan smaka för jävlig måste jag säga. Det var mer eller mindre mosserande vin. Vi sprang in på en pub och satt där under nedräkningen. Vi beställde lite mat och en supergod drink. Nedräkningen var helt sjuk och jag badade i skumpa när det var 2012. Det var verkligen ett minnesfull stund. Året 2011 är över och Fille och jag diskuterade året som varit samt året som kommer. Kvällen blev inte så lång. Vi bestämde att dra hem tidigt imorgonbitti istället. Jag kände mig fortfarande gammal och tog det lugnt med alkoholen idag. Festade så hårt dagen innan. Vi gick hem och sov efter ett bra tag på puben!





Gott nytt år!





malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback