Träningsvärk och Sushi

Vaknar som vanligt upp med världens träningsvärk. Denna gången var det otrolig smärta. Han körde på ordentligt eftersom det var sista gången. Jag körde barnen till skolan och åkte hem för att sova en stund till. Hade lite planer på olika saker att göra men tiden flög iväg. Jag tittade såklart på Greek. Det ska bli skönt när jag tittat klart. Det tar lite onödig tid. Jag gjorde mig klar för att vi skulle ha besök. Barnen var på läkarbesök med mamman och såklart ska de bli förseningar. Så jag fick välkomna gästerna som var mycket goda vänner till familjen. Jag hade aldrig träffat dem förut. Det var ingen fara och jag överlevde. De var supertrevliga och allting flöt på, det blev aldrig någon pinsamtystnad. Vi väntade in resten av familjemedlemmarna. De hann knappt komma hem innan jag skjutsade dottern till fotbollsträningen. När jag kom hem, kom även middagen också. Jag skulle för första gången testa på sushi. Jag fick lära mig en hel del. Det var mycket speciell smak, jag kan inte säga att det är äckligt men inte heller jättegott. Jag åt en del råa grejer och den del lagade. Vissa saker ville man döda sin tunga, alltså de var riktigt starka. Kvällen drev på och det var en supertrevlig kväll. Lekte lite med gästernas barn. Snart är man hemma och håller i sitt systerbarn, lustig tanke.





Survival of the fittest




malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback