UNIVERSAL STUDIO

Vaknar upp i ett varmt rum, vi delade rum hela familjen. Denna dagen har jag längtat efter. Det går inte beskriva vilken filmnörd jag är och sen få uppleva där the magic happens. Vi gick upp hyffsat tidigt. Jag var den som fick tillgång till duschen och de sist. Det gjorde mig inte så mycket. Vi gick ner och åt lite frukost. Jag råkade ta en superäcklig ägg-grej. Det var stektägg, vikt på mitten och i var det cheddarost. Det smakade för jävligt, som en skummig disksvamp. Som tur fanns det annat gott att bli mätt på. Vi började våran resa till Universal och stannade en snabbis på Starbucks för att köpa kaffe. Mina värdföräldrar dricker alltid kaffe på morgonen och det på hotellet var inget gott så vi var tvungen att köpa annat. Det blev såklart fel på min och service i all ära fick jag inte ta den som blivit fel. Jag var tvungen att vänta på den rätta. Även om jag sa tvåtusen gånger att det var okej att jag tog den andra. Jag hade bråttom som attans. Det sluta med att jag kom ut med båda två, haha. De skratta åt mig och sa att jag bara fick dricka en. Jag är inte van vid kaffe och får alltid världens koffienkick. Det bli så att mina händer skakar också. Inget bra kanske men ibland behöver man det. Vi kom in och fick våra ultimata biljetter. Vi hade front-of-the-line-pass. Vilket betydde att vi fick gå före alla i kön. Vi behövde aldrig vänta mer än tio minuter enligt biljetten. Fast vi väntade nog aldrig mer än fem minuter max. Vi började med att ta turen runt där de spelar in filmer och serier. Såg en massa roligt och kände igen mig massor. Såg tillbaka till framtiden bilen, skolan. Åkte på hela Wisteria lane och massa mer. Vi åkte en massa åkattraktioner som Simpsons, Jurasic Park, The mummie och mycket mer. Vi åt mexicanskmat och såg en massa shower och gick spökhuset. Det enda jag missa var Terminator 2 grejen. Den var såklart trasig när vi kommer fram. Lite surt men inget att göra åt. Vi gick i lite affärer innan vi drog oss in mot stan. Vi åt på en restaurang som låg vid gatan Hollywood. Såg några kända stjärnor i marken. Trött och belåtna satte vi oss i bilen och åkte "hem" till San Diego.





ÄLSKA FILMVÄRLDEN!





malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback