Jobb, städ, pappsen och lasagne


Fötterna värker och jag är hyffsad nöjd. Jobba härliga tio timmar idag och efteråt fick jag äntligen ett städryck. Jag fick i ordning överallt och diskade allt. Klockan var åtta när jag var klar och jag kände att jag behövde komma ut lite. Jag kom på att min cykel stod hos Johanna B, vilket den har gjort i två veckor nu. Så man kan säga att det var på tiden att hämta den. När jag gick över Fredriksdalskolan sa det pang. Vinterns första vurpa! Sur som jag var tittade jag på vad jag hade ramlat över. En helt blank is-"vattenpöl" hade jag ramlat av/på. Den var verkligen helt plan så det fanns ingen möjlighet att jag skulle ha fått fäste med skorna. Jag kände ingen smärta förän jag hade gått cirka tio meter, då började värka rejält i armbågen och höften. Gick av mig smärtan, satte mig på cykeln och cykla hem till pappa. Tjöta lite med dem, rulla chokladbollar med Elin och titta lite på tvn. Klockan tickade iväg och magen började att kurra. Käkade frukost vid halv tio och ett päron runt halv tre. Satte igång med min Lasagne som jag har sagt att jag ska göra i tre dagar nu. För tillfället ligger den i ugnen och luktar ljuvligt. Ska snart sätta på en film och bara dega. Skulle egentligen vara ledig imorgon men pliken kallar. Blir väl i två timmar ungefär om jag har tur. Har en hel del att fixa under morgondagen.




Tårar väntar imorgon!




malin♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback