NYÅRSAFTON!


Fredagen den trettioförste december

Vaknade
avväckarklockan runt elva, började sega mig klar. Jag väntade på att min mamma skulle ringa och säga när vi skulle åka för att fira min bror. Som denna dagen fyller 24 år. Jag vet inte vad som hände riktigt men Britta kom till mig innan vi skulle till Sara och jag blev klar i sista minuten. Jag hade inte ens på mig de kläderna jag skulle ha på mig eftersom min sömmerska Britta skulle sy in den hos Sara. Väl hos Sara började vi med fördrinken, bacardi mojito. Jag tyckte den var god så den kan det helt klart bli någon mer gång i framtiden. Klänning och smink på innan vi satte oss ner för att äta våran goda tre rätters middag. Förrätten var en kycklingtoast, verkligen super god. Varmrätten vad lövbiff med klyftpotatis och mega god bearnaisesås. Sen till efterrätt kunde vi inte bara ha en utan vi hade två stycken. En cheesecake och en passion- och limebrylé. Jag som älskar efterrätter svepte båda och var mycket mätt.













Torget som gällde klockan tolv och jag fick min efterlängtade nyårspuss! Vi träffade inte så jättemånga som vi kände på torget. Vi tappade mina jättetomtebloss på vägen till stan men det var inte det värsta utan det var att raketerna var försenade. Det blev väldigt fel och känslan om nytt år blev konstigt eftersom den inte kickade in bara för att klockan slog. Efter en del mingel gick vi hem till syrran som låg hemma sjuk, önskade henne och Robin ett gott nytt år. Vi fick även skjuts hem, vilket var underbart i det snorhala vädret. Britta och jag sov hemma hos mig vi somnade sent, låg och tjöta en hel del! Helt fantastisk mysig nyårsafton!














Då var år tvåtusentio över!





malin♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback