Midsommar


Nu ska jag ta tag i mina skrivproblem. Tur att det går att datumstyra inläggen, annars hade det blivit jobbigt.  Jag har varit med om massor och det är den här tiden jag verkligen vill minnas men det har varit fullt upp konstant, nästan i vilket fall. Jag kommer att ha glömt av hälften så har jag skrivit att jag inte gjorde något men t.ex. var med dig, rätta mig gärna.


Det var jobbet som gällde idag också. Som tur var det inget långt pass. Jag jobbade från klockan nio till klockan tre på eftermiddagen. Under arbetspasset pratade jag med Moa och vi bestämde oss för att spendera midsommar ihop. Båda jobbar tidigt på midsommardagen. Jag åkte direkt från jobbet till affären för att inhandla det vi skulle ha under kvällen. Lite grillat och jordgubbar såklart. Åkte hem och gjorde mig klar. Jag var seg som fan och velade flera gånger tillbaka vilket resulterade i att jag missade skjutsen och fick ta cykeln, så jag kom försent. Fast det är ingen ovanlighet att jag är seg och bli lite viktig-sen. Jag var väl hemma hos Moa strax efter klockan sju. Vi började grilla samtidigt som det började regna men vad vore en svensk midsommar utan en regnskur? Köttet blev klart men inte svamparna och de, så det fick hamna i stekpannan. Vi åt såklart färska potatisar och hade smaskigsås till. Klockan gick och vi pratade en massa, verkligen super mysigt med lite musik i bakgrunden. Vi kände verkligen hur mer och mer sugna vi blev på att festa. Det är lite surt att jobba midsommardagen, jag jobbade samma pass förra året med. Men vi bet i det sura äpplet och höll oss nyktra. Dock hindrade det inte oss från att åka med Viktor ut till en sommarstuga på en fest. Det var trevligt att festa med lite annat folk än vanligtvis. Vi stannade inte jättelänge utan drog oss mot stan runt klockan ett. Vi fick skjuts till campingen. Där fanns bl.a. Tommy! Vi snackade lite med honom och hans kompisar för att sedan hänka på till en efterfest vid Fredriksdalskolan. Det blir aldrig som man tänkt sig. Väl hemma med Moa sovandes bredvid mig klockan tre. Wiho, det blev tre timmar sömn. Fast det var inte det värsta. Det värsta var att jag drömde om en spindel i mitt tak. Att den hängde över mig. Jag vakna av att jag stod och peka i taket och totalt illtjöt. Det var hemskt, jag var så uppjagad och rädd. Fick gå och lägga mig igen då Moa sa att det inte var någon där utan att jag drömde. Gissa om vi skratta åt det lite senare på dagen.



 

Hel mysig midsommar





malin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback