Långa promenader


Jag klarade inte av att gå upp tidigare än halv två på eftermiddagen. Jag somnade så sent och drömde jobbiga drömmar. Jag gjorde mig klar och gick en sväng till mamma, där även Sarah var. Jag ville egentligen ut på promenad i det fina vädret men ingen av de två latmaskarna ville det, så vi satt inne och tjöta. När klockan rullade iväg mot halv fyra åkte Sarah hem och mamma och jag till Fazer. Jag fick mig två påsar bröd och en müsli. En av brödpåsarna fick jag gratis av han som stod i kassan, varför vet jag inte. Det kommer ta mig evigheter att äta upp allt det, eftersom jag inte är någon frukostmänniska. Jag har inte ens smör hemma för tillfället. Vidare till stan, köpte mig en hemköpssallad till middag och beställde mig en bok. Hem till mamma för att äta salladen och fixa lite på hennes dator. När jag var klar tog jag mig en promenad hem och träffade Johanna på gatan. Vi stod och tjöta en liten stund innan hon var tvungen att åka iväg till jobbet. Jag satte mig vid datorn och skrev lite på min ansökan. Magen började kurra lite runt klockan åtta så jag laga mig mat, ugnslagad sötpotatis, morot och kassler med ananas på. Det smakade helt okej, jag tycker att sötpotatis i ugn är supergott.





Tog bilen till Basse runt klockan tio i nio. Vi tog oss en jättelång promenad runt i stenhammar. Vi gick ner till sjön och titta. Sen kollade vi bland de nybyggda husen och jisses säger jag bara. Vilka hus, man blev kär i några stycken. Lidköping har utökat en del de sista åren. Fast jag tycker det är dåligt att det inte kommer upp några hyreshus och/eller bostadsrätter med normala lägenheter, som de flesta har råd att bo i. De lägenheter de bygger, fixar nu är svindyra. Vi värmde oss lite i Basses soffan framför Bigbrother (som jag inte följer för fem öre) och Plastikdoktorn 90210. Klockan tjugo i tolv satte jag mig i bilen och åkte hem. Slängde mig framför tvn i sängen och försökte somna.









Man kan alltid drömma!





malin♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback