Mamma, matlagning och jobb


Klockan ringde klockan elva idag med. Jag vill hinna göra lite på dagen innan man åker för att jobba. Jag gjorde mig klar och prata lite med Martin. När klockan blev tolv var jag klar och bestämde mig för att gå en promenad. Det blev en promenad till mamma. Jag hade tänkt att gå en längre promenad men jag fastna hemma hos mamma och tjöta där en stund. Jag hängde med henne till hemmakväll och hjälpte henne välja ut tre filmer. Märks att jag har sett en del. Jag gick och packa på henne massa filmer. Jag fick tre jätteklubbor för besväret. Hon skjutsade hem mig och jag började med maten. Idag var det egengjord klyftpotatis, kycklingkebab och kebabsås med lite isbergssallad som stod på menyn. Det var snuskigt gott och tryckte väl i mig lite mer än vad jag borde. Var klar halv tre med allting, tittade ut och sa till mig själv; Malin, vi tar cykeln idag med. Så, så fick det bli. Kvart i tre satte jag mig på den opumpade cykeln och cykla iväg till jobbet. Det känns så skönt att jag har börjat cykla. Ska försöka hålla i den här trenden nu. Det värsta är väl när jag börjar tidigt. Kvällen gick hyffsat fort på jobbet. Jag var en aning trött och borta idag. Fick för mig att det var torsdag ett tag där. Väl hemma igen satte jag mig här och ska alldeles strax gå och lägga mig. Ögonlocken är hyffsat tunga. Något som skrämde mig förut när jag cykla hem var en gatulampa som höll på att blinka vid mitt cykelställ. När jag parkera cykeln började den låta. Den började helt plötsligt lysa starkt och när jag tittade upp på den såg jag att det var fullmåne. Skit också, hoppas jag somnar snabbt och sover bra inatt samt vaknar pigg, vilket jag dock inte brukar få göra under fullmåne.








Roliga händelser inom familjen!





malin♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback