Många händelser på en och samma dag


Tisdagen den första mars

Idag fyller min farmor hel 65 år och blir där med pensionär. Jag hade ställt klockan på sju och gick upp strax där efter för att gå ner i tvättstugan. Jag hade tvättid från klockan sju till klockan tolv. Jag tog tillfälle och sov mellan tvättarna, jag hade ju trotsallt jobbat till klockan ett igår kväll. Runt klockan halv elva ringde jobbet och frågade om jag kunde jobba från klockan tolv till två.  Självklart ställde man upp, fixade klart tvätten och gjorde mig klar. Innan jag åkte till jobbet bytte jag bil med pappa. Han skulle fixa med min bil då bromserna inte gick igenom besiktningen. Tiden flög förbi och jag slutade jobbet, mötte pappa på vägen ut. Han hade fixat mina bromsar och även åkt igenom den på besiktningen, blankt papper! Så nu rullar den ett år till. Hem snabbt för att duscha och åka iväg till stan. Klockan tre hade jag tid på kopparsalongen, helkroppsmassage i en timme. Vilket jag hade fått i julklapp men har fått boka om två gånger då jag har varit sjuk vid de båda tillfällena. Massagen var helt underbar och det kommer bli flera gånger. Gick en sväng på stan och hitta mig ett par solglasögon. Jag längtar lite smått till våren och sommaren.






Hem till pappa en sväng och prata med alla. Snabbt hem till mig och gjorde mig klar inför kvällens bravader. Jag hämtade upp Sarah klockan tio över sex. Klockan halv sju var vi i Götene och hämta upp vår kusin Anna. Vi tre mötte upp Bima, Carina och farmor på restaurangen. Farmor visste inte att Sarah och jag skulle med så hon blev glatt överraskad. Vi åt en god middag och faster Carina betalade kalaset, en mycket trevlig överraskning. Hon smet iväg och ingen fatta något. Vi tog självklart en fika hemma hos farmor efteråt och pratade vidare. Det var super trevligt att gå ut med släkten, en tjejkväll. De blev hyffsat sent hos farmor men det stoppade inte Sarah och mig att stanna en stund hos pappa på vägen hem. Vi satt i soffan och tjöta samt skämta, jag skratta ett tag så jag började gråta.










Fullspäckat schema!





malin♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback