Middag, bakning, promenad och Britta!


Jag tvingade upp mig klockan elva. Jag drömde en aning konstigt och intensivt. Satte mig framför datorn en sväng och började bli lite smått hungrig. Jag hade tagit fram en köttfärs ur frysen, som jag hade tänkt att göra köttfärsås på. Fast innan jag somna igår tänkte jag på hur gott det skulle vara med köttfärslimpa. Det tyckte även min syster Sarah och skulle göra mig sällskap. Jag fick springa iväg till affären och handla lite till limpan. Jag har aldrig ägg eller dylikt hemma. Köpte även ingredienser till morotskaka. Tänkte att jag skulle passa på att baka när jag ändå står och klenar. Allting blev en aning försenat och Robin kom aldrig men istället kom Elin. Tanken var att jag efter maten skulle gå en promenad med Johanna, fast det hann vi inte innan hon skulle iväg på sin dans. Elin, Sarah och jag satte oss framför tvn och gotta oss i maten och morotskakan. När det var skit på TVn satte vi oss och titta på gamla bilder. De låg på hårddisken så vi titta genom TVn. Jag har nämligen äntligen säkerhetskopierat, var si sådär 50 GB med bilder. Annelie kom även förbi en sväng och valde lite möbler ur min samling. Det är inte långt kvar tills jag inte längre har ett eget hem. No time to look back. Jag har helt klart gjort det rätta valet och ångrar inget.










Eftersom det inte blev någon promenix med Johanna tog Elin och jag en. Promenaden slutade hemma hos pappa och där var maten precis klar. Det vara bara att slå ner röva i soffan, titta på tv och äta lite god risotto. Härlig familjekväll. Elin och jag tjötade vidare och försökte lösa våra möbelproblem. Antingen är rummet för litet eller så har vi för mycket möbler. Sen fick jag det mest underbaraste telefonsamtalet, från Britta. Jag kommer knappt ihåg vad vi prata om men fy bubblans vad glad man var. Det kändes som man hade hundra saker att berätta men man ville även höra vad hon hade att berätta. Det blev så mycket adrenalin i kroppen. Hemma igen satte jag på ett eller två, okej, tre avsnitt av Greys anatomy. Ska snart ta tag i den sista disken. Funderar på en promenix imorgon igen.








Sista hyran kom på posten idag!





malin♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback