Flygplats, IKEA och Greek

Min väckarklocka väckte mig. Klockan tio skjutsade jag iväg pappan och barnen till flygplatsen. De skulle flyga till hans släkt i Texas. Det gick snabbt och jag fick idén om att springa in på IKEA då jag vet att den ligger bredvid flygplatsen. Jag kom ut och visste väl inte riktigt vart jag var någonstans. Så när jag åkt en bite och hållt på sökt i GPSen utan resultat ger jag upp tanken. Tittar upp och vad är det jag ser, jo såklart IKEA. Blir superglad och virrar runt för att hitta ingången. Jag åkte i industriområde och hej vilt men jag kom fram. Underbar känsla av att komma hem för en liten stund. Jag letade efter julmust men inget resultat. Familjen och jag pratade om det i lördags. Jag klarar mig fint fint utan musten men tyckte det skulle vara roligt för familjen att smaka på det. Jag köpte mig gräddsås, glögg, choklad och snören. Jag hoppas att glöggen smakar bra! Ska nog bjuda på glögg och lussekatter någon dag snart. Ett par i 50 års åldern började prata med mig där inne på IKEA. De frågade lite om de såg likadant ut och om det de sålde smaka som hemma. De var hel galna i godiset bilar. De önskar mig välkomna som alla andra gör. Amerikanarna är mycket trevliga, i vilket fall här i Portland. När jag var klar åkte jag till en drive thru verkstad. Jag behövde byta olja på bilen. Det var lite läskigt och killarna pratade snuskigt fort. Fatta bara hälften av vad de sa. Det enda jag sa var nej till allt extra de erbjöd mig.

 

 

 

 

 

vägen hem såg jag en Hippiebuss! Tränade lite och sen gjorde jag något jag inte skulle gjort. Jag la in alla Greek avsnitt på TVn. Fastnade helt och hållet där hela kvällen, natten. Criss, Felicia och Karla skulle kommit hit och vi skulle ha myskväll med godmat och godis. Fast allt möjligt hände och jag förblev själv framför Greek. Jag hade inget ont av det. Skönt att vara helt själv och titta på min älsklingserie. Göttade mig i allt gott jag hade köpt. Hunden skrämde mig även, Jessie som aldrig vill gå ut och aldrig lämna människor. Ville ut klockan ett på natten och jag släppte ut henne för att jag visste att hon skulle komma springade såfort hon hade pissat. Vilket hon inte gjorde, trodde det hade hänt något. Jag gömde mig litei köket och väntade. Tiden gick och jag fick mer och mer panik. Vågade jag öppna dörren och ropa eller kommer någon attackera mig. Sa till mig själv att sluta mesa och öppna dörren fort som attans och ropa på hunden. Stängde illa kvickt och låste dörren. Som tur kom Jessie helt oskadd några sekunder efter.

 

 

 

 

 

 

Som att bo själv igen.

 

 

 

malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback