Shopping och fest!

Ställde klockan för att komma upp i tid. Fast jag egentligen inte behöver det. Jag har samma rutiner varje dag så kroppen vet ungefär när den ska gå upp. Det är skönt, jag har inte haft så här bra rutiner på flera år. Gjorde mig iordning och skypa lite med pappsen. Han har allt varit lite pratsjuk på det senaste. Det börjar närma sig jul och min födelsedag. Det är väl då det kommer att kännas som konstigast. Jag hoppas jag kan skypa med hela familjen och lite släkt på min födelsedag. Vet ännu inte vad som kommer att hända på min födelsedag.


Kvart i tolv plockade Karla upp mig, vi åkte vidare till Criss. Vi alla tre plockade upp Felicia och åkte till outletmallet. Jag ville hitta lite finare kalas, party kläder men det enda jag hitta var ett par skor. Fast det var inte vilka skor som helst. Det var mina underbara, efterlängtade snygga ärtgröna hightop chuck taylor all star converse. Jag har velat ha dem sen jag var tretton år gammal. Jag har trånat efter dem i nio hela år. Det var kärlek i första ögonkastet. Fast jag var tretton och fegade ur. De var ärtgröna och jag var minst på skolan. Man brydde väl sig lite för mycket om vad andra tyckte på den tiden. Så i åttan bestämde jag mig för att köpa dem, skit i vad andra tyckte. Jag var kär i de skorna. SÅKLART var det inte en enda skobutik som plockade in dem. Jag har sedan dess gått och letat och frågat i butikerna. Jag hade bara en chans och jag sumpade den. Men nu nio år senare är de äntligen mina och jag är fortfarande lika kär i dem. Det känns en aning overkligt.






De andra handla lite, vi åt på subway och vi var senare på g hem. Criss skulle på ett födelsedagskalas. Felicia åkte hem och Karla och jag åkte vidare till andra affärer. Karla körde även på reserven och jag var rädd att vi skulle bli strandsatta på vägen. Då vi båda bor en bra bit i från stan och närmaste gasstation. Som tur kom vi fram. Här behöver man inte tanka själv utan de som jobbar på stationen tankar åt en. Han säger till oss att öppna tanklocket. Fast vi hittade inte knappen. Vi leta som galningar och vi fick t.o.m. fråga folk om hjälp för att leta. Men vi hittade den inte och hon fick ringa upp sin pappa. Han sa att den var öppen. Fast vilket den inte var. Så då fick vi slita upp koforten och sedan gå bakvägen för att få upp locket. Karla var inte för haj på engelska så jag fick lyssna och sen fixa det. Haha, tur var att vi fick upp den i vilket fall. Vi gick in till affären bredvid och jag köpte mig lite alkoläsk till kvällens bravader. Fick skjuts hem och började göra mig klar. Fick slänga i mig lite smaskig burriot som familjen hade lagat. Jag satt på mitt rum och började smutta på mina goda alkoläskar samtidigt som jag snacka med Felicia genom skype. Vi gick igenom lite bilder som vi tog under fredagskvällen.






Karla plockade upp mig runt klockan elva. Vi åkte mot downtown och gick in på klubben där vi skulle möta upp Mo och hans kompisar. Vi hade blivit uppskrivna på listan och delade en V.I.P. section med dem. De var små hörnor med soffa, bord och servitris/servitör. Dansade och hade roligt hela kvällen. Drack någon god Malibu drink som slog bra. Jag fick ta mig några glas vatten från baren, som smaka klorin. När vi gick därifrån var jag i vilket fall kanoners kanoner. Jag hade en bra fylla. Tills jag kom hem. Då slog tröttheten till och fyllan började bli baksmälla. Jag vaknade upp mitt i natten med en halväten bagel bredvid mig i sängen. Kommer inte ihåg att jag sprungit ner och hämtat den. Skorna glömde jag utanför dörren, de var klackar på så jag ville antagligen inte låta för mycket när jag gick in. Skorna upptäckte vi under söndagen, haha. I vilket fall var det värt det, jag hade superkul.







Allting är kanoners!







malin

Kommentarer
Postat av: storasyrran

Vad fin du är!



Du kan ju kolla på en tid om du vill skypa med farmor! Hon kan säkert komma hit en sväng nån dag!

2011-11-17 @ 10:51:53
URL: http://storasyrran.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback