THANKSGIVING!

Jag älskar thanksgiving! Jag är lite besviken att vi inte har det i Sverige. Jag vaknade sent och hade planer på att träna innan. För att kunna äta allt med lite bättre samvete. Fast det blev andra planer. Jag fastna vid träningens värsta fiende, datorn. Skypade med Johannes i nästan en timme. Tiden flyger förbi när man pratar med sina godingar där hemma. Som tur fick jag lagom mycket tid till att göra mig iordning. Vädret ute var fortfarande orkan och regnade som tusan. Det regnade sådär jobbigt underifrån åt sidan. Hur det nu kan göra det. Mamman och jag åkte till släktningarna. De bor i en helt otrolig stor och fin lägenhet i det finaste området med världens utsikt. Maten doftade ljuvlig och jag kunde knappt berga mig att sätta tänderna i allting. Det var minst sagt spännande. Såklart tittade vi på Am.fotboll på TVn. Det var Texas Cowboys VS Miami Dolphins. Man ska egentligen spela själva också men vädret var som det var. Så inomhus var det som gällde. Gottade oss med vin till maten och jag säga att allting var ljuvligt gott. Det enda jag inte var så förtjust i var Coca-cola salad. Det är ingen sallad utan geléaktig körsbärs sak med coca-cola i. Fast nu har jag smakat på traditionell thanksgivingmat. Det var underbart, älskar Thanksgiving. Påminner om julen, man slutar aldrig att äta och är med sina nära och kära. Får inte glömma hur underbart gott peacanpie och sweetpotatopie var till efterrätt. Andra saker var stuffing, graving, cranberrie sauce, mashedpotato, turkey (såklart) M.M. Jag var så ivrig att jag aldrig fick kort på bordet med all mat. Får inte glömma att mamman och jag delade på wishing bone. Jag förlorade tyvärr då jag fick den minsta delen när vi bröt den ihop. Mamman fick därmed önska sig något.

 

 

 

 

 

 

 

ÄLSKAR THANKSGIVING!

 

 

 

malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback