Bakning, teori och Felicia.


Jag vet att jag är dålig på blogganden. Jag ska försöka att bli lite bättre på det. Så jag får ta och tacka för erat tålamod.


Vart ska jag börja någonstans? Tror inte det hände så mycket mer under veckan förutom min gitarrlektion. Det gick bra och jag var inte sämst, vilket alltid känns skönt. Vilket påminner att jag måste öva på min nuvarande läxa, så jag fortsättar att inte vara sämst. Svenskan är på topp känner jag. Skriver mer eller mindre som jag pratar med lite engelska i baktanken. Under fredagen bakade jag drömrulltårta medan jag snacka med Annelie, Dick och papap genom skype. Fy bubblans vad god den blev. Den blev mycket uppskattad. Sen hämtade jag upp dottern för att åka till swimteam. Jag satt där och tittade en hel del. Det fanns mycket i min ålder att titta på denna dagen. Jag smsade samtidigt med Felicia som var på väg. Hon skulle följa med oss hem. Efter lite letande efter Felicia åkte vi hem. Det var ingen hemma och vi tre spelade lite biljard för att fördriva tiden. De andra kom hem och vi åt middag. Det blev slappning för Felicias och min del. Hon skulle till skolan dagen efter. Vi åkte till Target och köpte massa godis för att glo på en film. Jag köpte mig även en mascara från Covergirl. Det är väl lika bra att testa saker vi inte har där hemma.






Lördagen hade jag möte med min LCC och de andra au pairer. Det var roligt att träffa lite annat folk och prata om en massa saker man upplever och vad man kommer att stöta på för problem. Vi tog en kaffe och sen åkte jag hem till Felicia. Vi tog bilen in för att möta andra au pairer. De var dock färdiga med stan och skulle vidare till Rosegarden och titta. Felicia och jag drog och åt för att möta upp dem senare. Jag tog den lilla drickan till maten... Det blev inte riktigt så att vi mötte upp de andra utan Felcia och jag gick på bio under kvällen istället, 50/50.






Söndagen skulle Felicia och jag till Fred Meyers och glo lite. De har allt möjligt och är mycket billigt. Felicia körde dock fel och det hela sluta med att jag fick åka och hämta henne för att guida henne hem igen. Det blir aldrig som man tänker sig.  Tråkigt att man missa men man fick sig en liten tur i Portland! Felicia var nog ute och åkte i slummen så hon fick sig en rejäl tur bland the american people. Jag smällde även en spindel, långben på toa med hårspray. Det exploderade ben, ser ni dem på golvet, trianglarna?






Måndagen hade jag Cardio boot camp och det är verkligen jättekul. Det är jobbigt men tränaren gör det på ett bra och "roligt" sätt. Jag blir inspirerad när han pratar och hans kropp får mig att se de mål jag vill ha. När man vill ge upp ser man honom och tänker, nej men jag vill sträva mot en snyggare och hälsosammare kropp. Hans kropp är lite för extrem för att jag någonsin skulle kunna få den men ni fattar nog hur jag menar. Plockade upp barnen och medan de gjorde läxorna bakade jag en kladdkaka. HAHA! Jag förstår att ni skrattar åt mig nu, tränar och sen trycker i mig godsaker. Jag kan inte hjälpa det , älskar att baka! Jag tränar i vilket fall nu, mot vad jag gjorde förtut. Inget kommer nog hindra mig från att sluta baka.






Jag vaknar upp med träningsvärk, vilket jag kommer att göra varje tisdag. Skjutsade barnen till skolan. Hem för att snacka med mamma och syrran lite. Gjorde mig klar och åkte iväg på lite ärrenden. Jag fixade mitt bankkorto och tog änligen det dära teoriprovet. Jag klarade det! Det var 35 frågor och jag fick 33 rätt. Man fick max ha 7 fel. Gissa om jag var nervös. Fast nu är det över och snart ska jag ha uppkörning, den är jag riktigt nervös över. Snart ska jag öva på min gitarrläxa och läsa lite Harry. Har inte kunnat läsa på länge, lovade mig själv att läsa teorin istället för Harry.






Snart är körkortet mitt!






malin

Kommentarer
Postat av: Josefin

Jaa det var allt roligt :)! Haha nej har tyvärr ingen snygg tränare att kolla på innan man dör :((.

2011-10-20 @ 04:47:26
URL: http://aupairjosefin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback