IKEA I PORTLAND

Som sagt tiden springer iväg för mig. Jag vet inte hur ni känner men för mig går tidigt otroligt fort. Det är både på gott och ont. Det finns så mycket man vill uppleva här och för att det ska hända måste de bli sista oktober osv. I vilket fall, första oktober bestämde Felicia och jag att åka till IKEA. Hon plockade upp mig. Denna gången gick det mycket bättre att komma hem till mig. Vi hade däremot telefonkontakt stor del av resan. Undrar om vi är skrik och panik i telefonen, haha. Eftersom min bil med gps var borta skrev jag en massa anteckningar från google map som vi skulle följa till IKEA. Allting gick jättebra till vi kom till min kommentar bananböj. Fråga mig inte riktigt vad jag tänkte för tillfället. Vi körde fel men hittade rätt ändå. Vi har börjat få lite kläm på hur man åker för att åka dit man vill. Här kan man gör världens vänstersväng för att kunna komma åt högerhållet. Om ni förstår hur jag menar med den meningen. I vilket fall, när vi stod i en korsning och väntade på att det skulle bli grönt. Vevade jag ner fönstret och fråga lite snyggt om killen som satt i bilen bredvid visste vart IKEA log. Pinsamt nog var det bara raktfram en liten bit till. Vi hade alltså hittat helt själva. Det var gött att äntligen se byggnade efter att ha varit lite vilse. Felicia var nog lyckligare än jag, jag har inte jätteont av att åka fel lika mycket som henne.


Klockan hade tickat på och vi var hungriga. Vi tog oss en måltid på älskade IKEA. Såklart blev det köttbullar. Det smakade lite som skolans mat. Fast det var köttbullar och mos så det var väl gott! Det roliga var när man gick där och titta på allt kunde man inget annat att le. Det var en konstig känsla att se allting, allt som var så svenskt. Det var som att vara i Sverige en kortstund fast när man väl lyssnade var det bara engelska som talades och då förstod man att man inte var i hemma längre. Jag köpte mig tre chokladkakor, det var specialpris på tre stycken! Det blev även daim och röda snören. Underbart gott med svensktgodis, det går inte ens att förklara hur mycket godare svenskt godis är! Hemma igen tittade familjen och jag på en film. De fick smaka på mina snören och blev direkt beroende av dem. Jag kan inget annat att förstå dem.


Det värsta var när hundjävlen åt upp min sista HELA chokladkaka. Jag har nog aldrig varit så sur och frustrerad på länge. Jag kommer nog sura över kakan väldigt länge.







Efterlyser ICA!



malin

Kommentarer
Postat av: Josefin

Det är tur vi har Ikea här borta :)!

2011-10-07 @ 03:48:11
URL: http://aupairjosefin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback