TrevligTisdag


Ligger i sängen, vet att det egentligen är onsdag men ligger efter en dag och det får jag leva med. Vaknar upp med träningsvärk. Trodde inte den var så farlig. Fast det vara bara i benen det inte var så farlig. Ryggen och armar är en annan femma, fy bubblans. Jag såg till att barnen kom iväg och sen kröp jag ner i min säng igen. Det fick bli att sova hela två timmar till, hihi. Sen skypade jag med mamma och vi planerade som aldrig förr. Jag hade fått min briljanta idé. Ni kommer snart att få veta. Det blir nog klart snart. Skypade såklart med pappa en stund och beställde de sista delarna till hans brumbrum, älsklingen Oldsmobilen. Medan jag prata med pappa började jag baka min silviakaka jag har pratat och tänkt på i flera dagar. Underbart att vara igång och baka igen. När kakan var klar sa pappa och jag hej då. Jag gick ut och gotta mig i solen. Solen sken och det var ungefär 22 grader ute, underbart! Tror inte jag kommer uppleva det i Sverige, varmt i slutet av oktober. Grisen Pippo gjorde mig sällskap i solandet. Fick avbryta och göra mig klar inför upplockningen av barnen. Det blev upplockning i Mini coopern. Pappan hittade inte nycklarna till den under morgonen så han tog "min" Honda. Så letade jag upp nycklarna, tog mig 3 minuter. Bilen gick som tusan och det var roligt att köra manuell bil igen. Det är mycket roligare även om automat är smidigt!


Mitt egengjorda vaniljsocker! ^


Swimteam som gällde idag och denna gången fick jag med Harry. Först ville sonen spela lite basketboll men planerna var upptagna så jag fick sätta mig i lugn och ro och läsa Harry / titta på dottern när hon träna. Hem för att äta mat och umgås med familjen. Jag tränade lite på gitarren också. Usch jag behöver verkligen träna mer, har inte fått kläm på det riktigt. Jag sitter och blir förbannad på mig själv och så kommer sonen förbi och säger att det låter jättebra och fint. Var lite för arg på mig själv för att ta in det. Jag tycker jag är svindålig på gitarr men antar att det kommer med tiden.. att man blir bättre! Dottern gjorde sin läxa, skära eller dekorera en pumpa. Det blev såklart en gris! Fick även hålla i sonens ödla under kvällen!!






Övning ger färdighet!





malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback