Att känna sig liten


Dagarna bara flyger förbi här. Jag vet inte hur jag ska förklara mina dagar. Jag har en hel del fritid nu när barnen har börjat skolan. Till en början var vi på massa BBQs och hade lite poolpartyn. Kameran har jag inte fått upp så mycket, vilket är illa. Men såfort jag har köpt mig kortläsare ska jag dela med mig lite mer. Jag har kört lite mer bil, skjutsat till fotbollsträning och sprungit lite ärenden. Vädret är fortfarande kanon, så jag har tagit mig en promenad i den fina skogen bredvid huset och gått en sväng. Ska köpa mig ett par rejäla skor och börja promenera som attans i den fina skogen. Träden växer så bra att du kan gå i regnet utan att bli blöt. Slappat lite i poolen och läsa en hel del Harry Potter. Jag mår gott här och snart börjar allvaret, på måndag ska jag börja jobba ordentligt. Vardagen kommer ikapp hur man än gör.


Idag tog jag bilen helt själv och körde in till stan. Alltså på stora vägar går det fint, det är inte svårt att köra rakt fram. Det är mer jobbigt i det stora centrumet. Hitta bland alla Ave och Street. Jag hade som tur GPS till min hjälp fast den sa inte vart parkeringshuset var så jag fick cirkulera runt lite och tillslut så hitta jag. Jag fixade mitt ärende gällande min vistelse här. Allting som har med regeringen att göra får man gå igenom en metalldetektor och ta av sig sina bälten och de rotar igenom hela väskan. Allting gick bra och jag promenerade tillbaka till bilen. Jag skulle till en affär för att leta efter vaniljsocker. Det är tydligen inte vanligt här, de har flytande vanilj istället. Får se hur min kladdkaka blir. Får experimentera lite då de inte heller har decilitermått och dylikt. Tur att jag gillar att kladda. Nu är det helg och jag tror vi ska äta pizza ikväll. Det ska bli roligt, då pizzan kommer till dörren och pizzan är tjock och enorm. Tillbaka till affären, jag hittade den inte utan sket i det. Körde vilse då GPS höll på att krångla. Var nästan så jag fick rycket på den. Men det var bara att ta djupa andetag och lyssna på de extremt bra låtarna som gick på radion och följa sin instikt. När GPS sa gör u-sväng tog jag en högersväng och det visade sig att jag kom hem på egenhand. Tur att jag inte fick min mammas lokalsinne, annars hade jag kört till Kanada eller något. Där med blev det rubiken. Kände mig så himla liten när jag körde runt i staden.. där 1,2 miljoner människor bor i.


Vill även tillägga att familjen är helt underbara, de hjälper en med allt och man har roligt. Det enda jag saknar är chokladpuddigen och tacos, pga att Britta och mamma skulle äta det och prata om det i skype. Nu får det bli att läsa lite Harry Potter i det fina vädret.



The american style!




malin

Kommentarer
Postat av: storasyrran

Vad roligt att läsa om hur du har det!

2011-09-10 @ 11:28:16
URL: http://storasyrran.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback