Tiden flyger


Jag njuter och tiden flyger iväg. Snart kommer jag sitta på flyget hem. Med det vill jag skänka en tanke till Isabelle som inte fick en andra chans utan blev satt på planet hem.


Jag börjar vänja mig vid vägarna och börjar känna mig säker i de femvägarskorsningarna med 15 olika körfält. Jag springer fortfarande dock lite vilse i det stora affärerna med det funkar väl. Jag har under en tid nu letat efter pärlsocker, de vet knappt vad det är. Jag har även varit med dottern på swimteam. Det var mycket underhållande och tiden där kommer att gå fort. Tränaren är snygg och rolig som grädden på moset tränar ett killteam på andra sidan i min ålder, i speedos. Ja som sagt tiden kommer gå fort. Jag har även tagit en kvällskaffe med Felicia. Vi hamnade på McDonald's då Starbucks hade stängt. Vi satt där en stund och drack våran iskaffemocca sak och prata på svenska. En luffare satt bakom Felicia och sprang flera gånger förbi. Tillslut så stannade och fråga vart vi var ifrån. Han blev helt till sig och satte sig vid oss och började prata en massa. Vi fråga lite om hur det var att ha hela sitt liv på en kärra och sova ute varje dag. Han hade sin gitarr och var lycklig med sitt liv. Han kunde lätt sett hur bra ut som helst om han tog på sig hela kläder, tog sig en dusch och klippte sig. Han var lite speciell men det blir man väl genom att spendera livet i det okända. Han ville visa oss runt och så men det blev att vi sa hej då och åkte därifrån. Behöver jag skriva att vi aldrig kommer att åka dit igen. Det var lite roligt och spännande fast ändå lite läskigt.


Jag har gjort ett försök på att börja träna men jag fick inte igång maskinerna i träningsrummet så det får bli att fråga lite snyggt hur de funkar. Jag börjar nu få lite kännedom om andra au pairer som bor i trakterna. Kommer bli jätteroligt att få mer kompisar och komma igång med det sociala livet. Ska anmäla mig till skolan snart också. Ska nog lära mig att spela gitarr.



Tuta och köra!!




malin

Kommentarer
Postat av: storasyrran

Vad hände med Isabelle?



Du måste vara rädd om dig! Var aldrig ensam!

Kram från ett soligt Sverige!

2011-09-16 @ 16:50:34
URL: http://storasyrran.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback