Påskafton

Jag hade ställt klockan då jag skulle skjutsa dottern till swimteam. Fille och jag skulle gå och fika undertiden hon simma. Fast precis när vi kom upp ur sängen kommer pappan och säger att han kan ta henne. Vi kunde inte bli lyckligare. Vi hade nämligen legat i sängen ett tag och önskat att vi inte hade behövt göra det. Så vi gick och la oss igen. Jag kunde inte riktigt somna om utan satte på datorn. Det blev att skypa med Britta. Hon bokade sin resa hit! Det känns så otroligt roligt. Vi två ska ut och resa i en månad här i USA när jag har jobbat klart i slutet av augusti. Jag längtar sjukt mycket tills dess. Fille vaknade och hon började steka SVENSKA pannkakor till mig. Jag hade förbered allting och hon behövde bara steka. Jag blir alltid så förbannad av att steka pannkakor. Det blir aldrig som jag vill. Under tiden snackade jag även med Andreas i skype. Det krånga en hel del så det blev väl mer att skriva än prata. Fille och jag åt de smaska pannkakorna och sen hann vi inte så mycket mer. Fille skulle iväg till sin Zumba och dottern sprang runt och gömde hennes grejer. Hon vill inte att Fille skulle åka.








Medan Fille var på Zumban målade hela familjen ägg. De kokar sina ägg och färgar. Såklart visade jag dem hur man blåste ur äggen och måla. Det var riktigt roligt. Jag älskar sådana här familjetraditioner. När familjen är samlad och pysslar. Jag brukar alltid ha julpyssel hos min mamma varje år. De tog sin lilla tid och när vi var klara satte jag bulldegen. Insåg att vi inte hade några bullformar så fick kasta mig iväg till affären. Sprang runt i flera affärer och leta. De hade bara aluminium formar i de flesta affärena. Sen sprang jag även runt och leta efter marsipan. Fick fråga och de hade aldrig hört talas om det förut. Som tur hitta vi det tillslut. Så jag kan baka prinsesstårta till påskdagen, då de firar påsken. När jag kom hem var klockan jättemycket och jag började få panik. Bulldegen var jättestor och fotbollsmatchen började klockan sju. Jag skulle även vara duschad och klar. För direkt efter ska Fille och jag hem till henne. Jag bakade fort som attans men hann inte riktigt. Fille och jag missade första tio minuterna av matchen och jag hade ännu inte duschat eller något. Så direkt efter matchen hämtade jag bara grejer och jag fick fixa mig hos Fille. Fille lagade spagetti och köttfärssås medan jag duschade. Det var supergott! Sen var festen igång. Vi tog taxi in till stan och gick in på en klubb. Där dansade vi och hade oss. Vi hade jätteroligt och det går inte ens jämföra hemma och här. Vi tog taxi hem till mig. När vi kom in i köket höll vi på att garva ihjäl oss. Hunden hade hoppat upp på bänken och tagit en stor påse med bullar och ätit upp. Hunden åt även upp delar av påsen och en kökshandduk som antagligen lukta bullar. Vi gick skrattandes upp för trappan och stensomna i sängen.









Unbelievable good day!!!






malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback