Socker, socker, socker och shopping

Vaknar upp med världens lust att baka. Då kan det aldrig sluta bra. Jag såg till att barnen kom iväg till skolan. Sen var jag ledig. Himla jobbig fredag jag hade, eller inte! Jag började med att skypa med mamma fast det blev inte så lång stund. Jag tog ner datorn för att börja på mina projekt. Jag började med att göra tårtbottnarna till min prinsesstårta. Under tiden jag bakade min tårta ringde pappa och syrran upp på skype. Så jag skypade med dem medan jag baka. Marsipanen här är så sjukt hård och oformlig att jag höll på att skjuta mig själv medan jag gavlade ut den. Det tog mig evigheter att få den hyffsat bra. Jag gav upp efter tag och det fick bli som det blev. Jag fick pussla ihop det lite på tårtan. Hatar när det ser fult ut men brydde mig inte ett skit då. Jag var så trött på marispanen. Det fick dock inte förstöra mitt glada bakhumör. Jag var nämligen irriterad över att marispanen var vit och inte grön. Jag hade alla färger förutom grön. För att göra tårtan lite finare gjorde jag rosa glasyr. Såklart visste jag inte vad jag skulle skriva. Så jag började kladda och sen var hela tårtan nerkladdad. Tittade på tårtan och bad om att den skulle vara godare än den såg ut, haha. Jag var inte klar med bakande. Satte direkt igång att baka mina favoritkakor, chocolatechipcookies. Jag måste erkänna att jag är extremt beroende av dem. Jag fick även prova den nya mixern. Jag älskar den! Städade i ordning och lyckades lura mig själv. Jag var inte sugen på att träna men fick mig att träna iaf. Gick och sprang lite över en halv mil. Att jag aldrig ska få in milen. Det gör mig förbannad. Borde göra milen med allt jag stoppar i mig!







Blev en snabbdusch och skynda mig iväg för att plocka upp Fille utanför The Mac. Vi tog en tur inne downtown. Jag hittade mig ett par solglasögon. Ett par väldigt udda som jag blev kär i. Hittade mig en svart skjorta också. Jag hade turen att hitta den på rea. Den hade kostat 45 dollar och jag fick den för 14 dollar. Det kallar jag rea! Det finns så mycket mer jag vill ha men får hålla lite i pengarna. Ska boka resa till östkusten och sen väntar min Miami resa i samma månad. Elena ringde när hon hade slutat. Vi bestämde för att äta ihop alla tre. Efter allt velande om vart hamna vi på Cheesecake factory. Mitt andra beroende! Däremot blev jag så himlans mätt av maten att jag inte klarade av att äta en cheesecake. Jag beställde ingen cheesecake. Jag chockade mig själv. Det kändes gött att jag inte tryckte i mig någon. När vi var klara med allt ätande och betalande var klockan redan strax efter tio. Det fick bli att säga hej då eftersom väckarklockan ringer tidigt imorgon. Fille hängde med mig hem och sov hos mig.








Underbara fredag!






malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback