Förlåt! Snabb återblick..

Tiden sprang i väg så fort! Jag kan inte beskriva hur snabbt tiden gick. Nu har jag varit i USA i ett år. Jag kan inte smälta in allt. Jag har ont i magen hela dagen av allt onödigt stressande. Imorgon åker vi ifrån Portland ungefär klockan nio. Vi hoppas väl på lite tidigare då vi har en 10 timmars bilresa framför oss.
 
 
Måndagen den trettonde augusti
Pooltime som vanligt med barnen. Elena slutade tidigt och gjorde oss sällskap. Umgicks med familjen hela dagen. Mamman är ledig så allt är mycket mer chill. På kvällen gick Elena, pappan, sonen och jag på bio, Total recall. 
 
 
Tisdagen den fjortonde augusti
Elenas sista arbetsdag. Hom kom hit och vi såg nästan hela sista avsnittet av Prison break. Vi fick avbryta för att jag skulle åka och hämta Britta på flygplatsen. Ett mycket känslomässigt ögonblick. Trodde inte jag skulle reagera så starkt. Grymmt roligt att äntligen ha henne här.
 
 
Onsdagen den femtonde augusti
Elenas sista dag i Portland. Barnen, Britta och jag hämtade upp henne. Vi åt frukost på Mothers i downtown. Det var trevligt och gott även om det tog hundra år. Vi åkte Aerial tram, en skylift typ. Härlig utsikt med lite gung. Hem för att plaska för sista gången i poolen med Elena. Jag somnade bredvid poolen för att jag började bli sjuk. Hade feber och grejer, INTE KUL! Skjutsade Elena till busstationen och sa hej då. Som tur träffast vi upp i Las Vegas igen. Såklart ska vi hälsa på varandra i våra hemland också. Blev någon tår där med, vilket jag trodde. Var helt känslomässig hela dagen. Skyller allt på att förkyldningen. Britta och jag mötte upp mamman och sonen på Rock Creek tavern. Helt underbart ställe att äta på. Det blev hamburgare på uteserveringen men underbart väder. Full rulle hela dagen, så som jag vill ha det.
 
 
Torsdagen den sextonde augusti
Sega halva dagen för att försöka bli frisk. Britta ville ut på sina shoppingrundor. Vi tog bilen till downtown och sen var det washington square, tror jag. Vi hade gäster på kvällen. Det var sushi som stod på menyn. Det är faktiskt helt okej. Sen var det volleybollmatch i poolen som gällde. Tjejerna mot killarna. Vi spela tills klockan tolv på natten. UR KUL! 
 
 
Fredagen den sjuttonde augusti
Minnet är lite dåligt. Skulle sattsa på att vi befanns oss runt i affärer. Vi åt på the rock och gick på The campaign. Vi skrattade en heeeel del kan jag säga. 
 
 
Lördagen den artonde augusti
Shopping shopping? Vart försvann lördagen? Kommer inte ihåg vad vi gjorde. Eller om fredagen var lördagen.. a-ja!
 
 
Söndagen den nittonde augusti
Shopping heeeeeela dagen. Vi begav oss till outlet mallet och hitta en hel del. Inte för att jag behöver mer. Britta var såklart den som handla mest. Mötte upp familjen på en underbar restaurang i NW området. Helt underbar kväll.
 
 
Måndagen den tjugonde augusti
Förberedelse inför kusten resan med barnen och Britta. Bakade scones och allt möjligt.
Kom fram till the beachhouse på kvällen.
 
 
Tisdagen den tjugoförsta augusti
Blev inte riktigt som planerat men dagen bjöd på strandhäng, ostfabrik och bonfire på stranden i mörkret och gjorde smores. 
 
 
Onsdagen den tjugoandre augusti
Mindre rolig morgon. Städade och lämnade kusten tidigare än planerat. På kvällen åkte Britta och jag för att käka frozen yogurt och sen till bion. För att titta på filmen vi så länge längtat efter, Expendables 2. Sjukt grymt bra film med humor! Vi skratta sjukt mycket.
 
 
Torsdagen den tjugotredje augusti
Lämnade Britta på busstationen. Hon skulle till Seattle. Jag jobbade vidare här hemma och den hände inte allt för mycket
 
 
Fredagen den tjugofjärde augusti
Jobbade hela dagen typ. På kvällen var det familjetajm. Vi tittade på film, the princess bride. En film jag var tvungen att se innan jag lämnade USA. Plockade upp Britta på busstationen kvart i tolv på natten.
 
 
Lördagen den tjugofemte augusti
Sprang en massa ärenden och avslutade kvällen på Portland City Grill. En av de finaste restaurangerna här i Portland. En helt fantastiskt kväll som bjöd på allt!
 
 
Söndagen den tjugosjätte augusti
Sprang de sista ärrendena. Var inne på costco och en massa mer. Tittade på dotterns fotbollsmatch. Sen var det kalas för kusinen som fyllde två. Det var på en golfclub med pool. Hem tidigt för att ha grillfest med den familjen som jag har carpool med. De barnen jag har kört under året. God middag, massa pngisspel och massa efterrätter. Bakade såklart deras favorit, drömrulltårta. 
 
 
Måndagen den tjugosjunde augusti
En del packade och panikgrejer. Spenderade dagen med barnen. Britta hade jag skjutsat ner till downtown. Hon hade lite grejer hon ville se. Plockade upp henne och åt lite donats på Voodoo doughnut. Vilket är ett måste här i Portland. På kvällen hade vi avskeds middag med familjen. Dottern har en mindre operation av läppbandet imorgon. Vilket gör att hon inte kan äta med oss. Så vi hade middagen idag. Jag önskade steak, parmasan potato, pearsalad och rubarb/strawberry pie. Sjukt gott måste jag säga. Efter maten hängde vi i allrummet och snacka. Vi gav presenter. Ett under att jag inte lipade. Gud vad jag älskar dem.
 
 
Tisdagen den tjugoåttonde augusti.
Syrrans födelsedag idag. Under morgonen fixade jag bakgrejer till bullar och drömrulltårta. Dottern ville ha sin egna drömrulltårta och sonen ville göra kanelbullar med mig för sista gången. Bakandet var igång. Dock kunde jag inte njuta av allting så bra. Stressen av ALLT har gett mig magkatarr. Packade det sista och vi alla avslutade kvällen med att spela skipboo och åt alla efterrätter. Britta gjorde biskvier också! ;)
 
 
 
 
Brunare än Britta!!!
 
 
 
malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback