Mitt i mellandagarna

Jag blir lika irriterad varja gång jag väl får inspiration att skriva. Är det bara för mig det hackar fram innan jag kan börja skriva här? Först tar det evigheter att få till rubiken och sen ännu längre tid att få den att gå från rubiken till inläggsrutan.Ibland hackar det fram när jag håller på att skriva och att gå tillbaka och rätta är ett helvete.
 
Tiden rullar på som vanligt. Julen är över och det har gått upp och ner. Många tankar går till förra året och allt där. Samtidigt som jag vill vara med min familj här hemma. Man är kluven i sina känslor. Något som jag uppskatta var att man vakna upp på julafton och alla var där. Hela familjen var redan samlad. Kan man annat att längta lite tills man har en egen familj. Men det är många år dit. Jag har nämligen nu fått reda på att jag har kommit in på komvux. Inte förväntade mig något annat. Till våren ska jag göra högskoleprovet för att öka mina chanser att komma in på högskola eller universitet. Jag hoppas verkligen jag kommer in. Annars ska jag nog flytta en sväng till England och jobba lite. Än så länge finns det inga andra planer, jag ska komma in. Vart det än i Sverige blir..
 
Sitter och skrattar åt Carro och mig, hon har äntligen fått igång snapchat. Jag tycker det är sjukt roligt. Man skickar en bild som enbart kan ses från 1 sekund till 10 (vilket man bestämmer själv) Man kan måla på bilden samt lägga till en kortare text.
 
tal om mina älskade vänner har de flesta varit hemma nu under jul. Jag har mått så sjuktbra av att få träffa dem. Det gör så gott för själen och idag satt Britta, Sandra, Carro och jag på Henrys och luncha. Tiden sprang iväg. Vi pratade om allt och hade det underbart roligt. Klart blev det en liten runda på staden. För att hoppa ännu mer fram och tillbaka i tiden var vi såklart ute på juldagen. Det var galet många ute och verkligen blandat med folk. Det bästa av allt var att man träffa människor som inte längre bor kvar i stan utan som bara är hemma över julen. Människor man inte träffar i vanliga fall och väldigt sällan. Det blev många kramar och grymt mycket skrattande. Vad mer kan man begära? Jo att tiden kunde stått still en liten stund. Jag känner mig som en gammal kärring som gnäller över att tiden går så sjukt fort. Jag ber om ursäkt för mitt tidsgnällande...även för framtida gnäll ;)
 
 
Något jag måste ta tag i är att dela med mig lite mer bilder. Det blir sjukt tråkigt att bara få läsa en massa text. Det känns dock mer som jag har bloggen att skriva av mig nu. Förr var det mer att dokumentera och dela med mig av mina dagar och händelser.
 
 
Sen nu till min nyare hobby, träningen! Hur ska jag förklara det på ett trevligt sätt. Jag är inte nöjd med hur det har sett ut över julen. Det blev tre dagars uppehåll och en sjuuuuukt mycket ätande av fel mat och massa godis. Jag har på ett sätt dåligt samvete fast på ett sätt inte. Det är jul en gång om året och jag lät mig gotta mig. Jag är en stor gottegris och det hade bara blivit värre om jag hade försökt att inte äta något. Så det blev någorlunda jämt intag och inte att jag vräkte i mig för att jag inte fick äta. Hängde ni med där? Jag vet inte hur jag ska förklara det men, haha! Nu ska vi ta tag i det efter nyår. Nu är det alldels för mycket alkohol iblandat också. Vilket inte gör att viktnedgången och muskelbyggnaden går som bäst. Mitt nyårslöfte är att köra 60 day challenge igen. Vi får se lite när det blir. Ska nog ner en helg till Carro och då vill man kunna lyxa till det. Så får starta efter det. Sen är det inte farligt att gå på fester nyker. Jag gör allt detta för min egna skull.
 
 
Nej, nu får det bli sängen. Arbetet börjar imorgonbitti klockan tio.
 
 
 
Håller inte mina löften om uppdatering.. :(
 
 
 
 
malin♥
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback