Tjejdag på stan

Fick väcka sonen och se till att han kom iväg till skolan. Dottern och jag hade en hel dag ihop för att hon var ledig från skolan. Vi hade en Adele-morgon ihop. Jag lagade pannkakor medan vi lyssnade på Adele. Sen tittade vi på hennes uppträdande från Grammisgalan som vi spelade in. Det var roligt och gött att bara ta det lugnt. Vi gjorde oss senare klar för att dra iväg till 23 Avenue. Där fick vi leta parkering i all evighet. Pedikyr som stod först på schemat. Denna gången valde jag rött. Jag ville ha en fräsh färg. Så det blev väldigt rött och jag gillar det halft som halft. Det känns lite klysché att ta rött. Dottern tog såklart rosa. Hon fick en liten blomma målad också. Det blev riktigt bra. Med nymålade tår käkade vi på en pizzeria. Illtråkig, helt okej sallad fick det bli för mig. Ska bli så skönt att kunna äta vad man vill. Fast nu känns det lite som jag inte vill. Jag har börjat få in tänket. Jag gör detta för min egna skull, för min egna kropp. Det är detta den mår bäst av. Sen vad jag tror att jag mår bäst av psykiskt är att äta skit mat, haha. Ska nog hitta en bra balans på det hela i slutändan, hoppas jag. Vi parkerade om efter lunchen och gick mot pärlaffären. Det är en affär med en massa pärlor och dylikt för att göra egna halsband, armband, örhängen osv. Man får sitta där och fixa det. Super billigt var det också. Såklart ska det sitta en fyllegubbe som lukta apa där. Så vi valde att köpa pärlorna och ta en fika på Starbucks istället. Jag fick ta mig vatten och frukt medan dottern tog varm choklad och en kaka. Tiden flög lite förbi, vi satt där och snacka om allt möjligt. Hon fixade även med sina pärlor. Sen var det dags för swimteam. Jag hade glömt Harry men det gick bra ändå. Tiden försvann hyffsat snabbt och vi var hemma igen för att äta god middag. Blev inte så mycket mer gjort än mysa framför Supernatural.







Trött med leende på läpparna








malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback