Fredag bjuder alltid på något

Skjutsade iväg ungarna till skolan och jag åkte hem igen. Jag snackade lite med mamma genom skype. Vi skulle fixa med hennes resa till Miami. Det gick inte som vi ville, hennes hemresa har nämligen blivit inställt. Så vi får vänta tills hon har fått den nya flyget. Vi la på och jag pratade även en sväng med Andreas innan jag skulle börja jobba igen. Jag plockade upp dottern och åkte iväg till swimteam. Där satt jag och läste Harry. Träningen gick hyffsat fort. Sen blev det trassel om vart vi skulle äta och vart alla var. Det sluta med att vi åkte hem och åt. Mätt och belåten åkte jag iväg till Starbucks för att möta upp Fille. Jag tog mig en kaffe. De har dock slutat med min goding, det var trydligen en holiday drink. Äh, ha den året runt istället. Vi drog till target och köpte lite godis. Okej, inte lite godis utan mycket godis. Vi drog över till bion och såg filmen Joyful noise. Inte min sorts film men den var okej. Man blev sådär glad och tror på kärleken. Jag skulle egentligen dra ut med Karla men det blev inte så. Vet inte vad som hände men vi fick aldrig fram vad vi skulle göra. Så Fille och jag drog hem till mig och jag tog mig ett par kalla istället. Vi hade skit kul och mitt i natten skypade vi med folk från Sverige. Då det var dag hos dem där hemma. Kvällen bjöd på många skratt och skrik. Sonens mat till ödlan hade rymt, syrsor. Såklart ska vi hitta en i mitt rum. Jag slog ihjäl den, trodde jag. Den försvann nämligen. Han var skadad men spelade bara död. Vi somnade gott i min säng vid fem eller sex tiden på morgonen.





Allt sammansmällt i en fredag





malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback