Lock of love

Väckte ungarna, såg till att de gjorde sig i ordning, laga pannkakor och körde dem till skolan. När jag kom hem gjorde jag resten av pannkaksmeten till mig själv. Jag skulle prova min nya kanadensiska lönnsirap. Jag må ju säga att den var supergod. Den passa perfekt till pannkakorna. Att jag inte köpte en större flaska, typiskt! Segade lite vid datorn tills jag var tvungen att dra till frisören. Jag snackade med mina älsklingar Sandra och Britta på google+. Så roligt att ha gruppvideosamtal. En i USA, en i Norge och en i Sverige. Tänk vad internet och program gör det möjligt. Det gör så mycket ska jag säga. Kom till frisören och började bli smått nervös. Jag hade inte riktigt bestämt mig vad jag skulle göra ännu. När jag satte mig i stolen sa jag typ, gör lite vad du vill. Jag sa att jag ville klippa av ganska mycket. Så frågade hon mig om jag ville donera till lock of love. De gör peruker till sjuka barn. Det var väl inte så mycket att tänka på. Jag sa ja och hon klippte av hela 30 cm. Var inte riktigt beredd på det. Hon klippte snabbt av det och la toffsen framför mig. Det tog en och en halv timme att klippa mitt hår. Det var nog tur, det tog lite tid att vänja sig vid längden. Jag var fortfarande i chocktillstånd när jag lämnade salongen. Jag var nöjd men det kändes så konsigt. Alla i familjen tyckte om det och var stolt över mig. Jag plockade upp dottern och åkte till swimteam. Hade med mig Harry så jag kunde läsa lite. Snart klar med boken. Satt väl och kände på håret hela tiden. Det var så ovant.





En god gärning!





malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback