Nyårsdagen 2012

Väckarklockan ringde äckligt tidigt. Vi hade bestämt att dra hem tidigt. Parkeringen gick ut klockan åtta. Så Fille plockade upp frukost och jag hämtade bilen klockan åtta. Sen satt vi halvsega på väg hem igen. Solen gick upp bakom bergen och det var otroligt vackert. Värre vackert var det vid gränsen. De amerikanska är snäppet läskigare. Det gick bra som tur var och det kändes otroligt bra att vara på amerikanskmark igen. Fille somnade en stund och efter ett tag kände jag hur jag behövde kaffe. Behövde bli lite pigg och alert. Så vi stannade i liten stad och satte oss på Starbucks. Det verkade som alla kände alla i denna lilla stad. Jag körde hela vägen hem och när vi tio minuter från Filles hus fick jag ett sms från min värdmamma. Hon hade fått ledigt från jobbet och att jag därmed kunde stanna en dag till i Vancouver. Det var lite försent och det gjorde inget. Det skulle bli skönt att komma hem igen. Jag var hemma strax därefter och la mig i sängen och sov. Det var superskönt. Familjen hade besök av en annan familj, deras bästa kompisar från Seattle. Jag kom ner efter fyra timmars sovande. De spelade lite spel och ville att jag skulle vara med. Fast min hjärna kändes som chokladpuddig så jag satt och titta på. När vi hade suttit där i cirka tio minuter går strömmen. Första gången jag var med om det här i USA. Vi tände brasan och en massa ljus, supermysigt. Strömmen var bruten för hela kvarteret och lagades någon gång under natten. Vi gick och la oss utan ström. Nästa i vilket fall. De har en back-up grej som går på gas. Så vissa saker fungerar som kyl och dylikt.





Toalettbesök utan lampa - INTE jippi! (Tur man är tjej ändå)





malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback