Skype-mys-dag

Jag var chauffören på morgonen. När jag kom hem gick jag inte och la mig som jag brukade. Pappa, syrran och mamma ringde på skype. Tjötade med dem i över en timme och under tiden bakade jag en kladdkaka. Vilket jag hade fått en order av dottern. Hon var för söt när hon sa det. Hon var helt uppe i atomer när hon prata om kakan. Sa hej då till mamma, pappa och syrran och jag skypa vidare med Andreas. Han fick se grisen, hundarna och mig paja ett vinglas. Där kan vi snacka om ångest. Fan alltså, finns det något värre än att paja saker för någon. Som tur tillhörde de inte de fina kristallglasen som hängde ett steg till vänster. Fast jag kände på mig att det var ett dyrt glas ändå. Jag fick bara mer och mer ångest om glaset. Hämtade upp barnen på skolan, vi stannade på donutskaféet och fika lite. Jag berättade om glaset och om min ångest. Sonen bredde på allt möjligt att de var ingraverad och svindyra. Klumpen i magen växte. Jag vågade inte skicka sms för det verkade så opersonligt. Vi kom hem och mamman var hemma. Jag skrek nästan så fort jag kom hem att jag råka göra sönder ett vinglas. De skratta åt mig, det var ju ingenting. De drev vidare med mig för att de var roligt att jag fick sån panik över inget. Jag hämtade upp dottern från swimteam i snövädret. Det snöade som tusan. Försökte ta kort på det men det endas om syns är dimman. När jag kom tillbaka hitta jag vinglaset i min sallad. Det var sonen som skämtade med mig. De skratta och mobba mig lite mer. Det är då man känner vilken härlig familj man har! Jag kan bara skratta åt allting nu. Vi gottade oss på kladdkakan till efterrätt med vispad grädde. Den kakan är så uppskattad! Tänkte dra ut men jobbet väntar imorgonbitti så det blev fredagsmys med familjen. Vi tittade på en gammal film, Flitch.


'



Älska min am.familj!





malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback